مجلس و نمایندگان

نماینده سنندج : معیشت و زندگی کولبران دغدغه همیشگی نمایندگان است

آوای سنت: نماینده اهل سنت سنندج، رفع آسیب ها و ساماندهی تجارت کولبران و مرزنشینان را از دغدغه نمایندگان مجلس طی ادوار مختلف خواند.

به گزارش آوای سنت، سیدمهدی فرشادان پیرامون اقدامات بعمل آمده در رسیدگی بهتر بر وضعیت معیشت ساکنان نواحی مرزی گفت: لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان، اقدامی در جهت حمایت از مرزنشینان و توسعه فضای کسب و کار در مناطق مرزی است. این لایحه و تصویب آن در مجلس کمک خواهد کرد تا از خسارت های جانی و صدمات روحی مرزنشینان جلوگیری بعمل آید و همچنین مرحله اولیه توسعه اقتصادی مناطق مرزی کشور به سرانجام برسد.

فرشادان با بیان اینکه سالانه حدود چهار الی هفت میلیارد دلار کالا از طریق کولبری و ته لنجی وارد کشور می‌شود، اظهار داشت: ساماندهی تجارت کولبران و مرزنشینان و همچنین آسیب های جدی مردم این مناطق، بخشی از دغدغه نمایندگان مجلس در سال‌های گذشته بوده است که سعی می‌کنیم به محض آمدن این لایحه به صحن مجلس، آنرا به تصویب برسانیم.

عضو مجمع نمایندگان کردستان یادآور شد: کلیات لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان، چندی پیش در کمیسیون اقتصادی مجلس تصویب گردید و به زودی به صحن مجلس ارائه خواهد شد. رویه کولبری نیز در هیچ کدام از قوانین تجاری و گمرکی کشور تعریف نشده است، پیشتر در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ هیئت وزیران مصوباتی را به منظور اصلاح رویه‌ مذکور به تصویب رساند، اما به دلیل خلأ قانون‌گذاری، موفق به ساماندهی آنها نشدیم، امیدواریم این بار این لایحه به سرانجام برسد.

فرشادان با مثبت ارزیابی کردن اقدامات بعمل آمده در بخش جذب بودجه های عمرانی افزود: بودجه عمرانی امسال استان کردستان، بیش از سه هزار و ششصد میلیارد تومان معادل چهل و شش درصد رشد داشته است که رقم بی‌ سابقه‌ای می باشد. لازم به اشاره است که کردستان در بودجه امسال، رتبه دهم کشور را به خود اختصاص داد.

مطالبه‌گری، مکاتبات و پیگیری ها باعث شد تا کردستان در بخش اعتبارات عمرانی و توسعه زیرساخت ها و بعلاوه جهش اعتبار ویژه داشته باشد و توانست بیش از سه هزار ششصد میلیارد تومان اعتبار و بودجه را کسب کند و امیدوارم هزینه ها به مدیریت صورت بگیرد تا بخشی از عقب ‌ماندگی های تاریخی استان جبران شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن