مجلس و نمایندگان

واکنش تعدادی از نمایندگان مجلس به بلوکه شدن ۷ میلیارد دلار پول ایران در کره‌جنوبی

آوای سنت: تعدادی از نمایندگان مجلس به بلوکه شدن اموال ملت ایران از سوی کره جنوبی واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، اسماعیل حسین زهی نماینده خاش و میرجاوه با بیان اینکه مبادلات پولی و مالی باید از ارز دلار خارج شود، ‏گفت: کره جنوبی ‌حق بلوکه کردن اموال ملت ایران به بهانه تحریم‌های آمریکا را ندارد.‏

وی در این باره افزود: کره جنوبی اخیرا از ایران نفت خریداری کرده، اما پول آن را به ‏بهانه تحریم های ظالمانه از سوی دولت آمریکا پرداخت نکرده است که در این راستا باید وزارت خارجه موضوع را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کند.‏

حسین زهی با تاکید بر این مطلب که کره جنوبی ‌حق ندارد اموال ملت ایران را به بهانه ‏تحریم‌ها بلوکه کند، اظهار داشت: کمیسیون های مجلس قطعا در این زمینه ورود خواهد کرد و احتمال دعوت از وزیر امور خارجه برای به کمیسیون امنیت ملی ‏وجود دارد تا این موضوع پیگیری شود‌ .

همچنین نماینده شرق استان گلستان نیز ضمن درخواست از وزرات امور خارجه برای پس گرفتن بیش از ۶ میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در کره جنوبی خواستار به کارگیری تمامی ظرفیت های دیپلماتیک برای حل مسئله شد.
رضا آریان پور، نماینده شهرستان های مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه افزود: تحریم های چند ساله آمریکا در حق ملت ایران بهانه ای برای بلوکه شدن اموال و پول های ایران در کشورهای مختلف شده است.

نماینده شرق گلستان در مجلس یازدهم گفت: متاسفانه کره جنوبی در شرایط بحرانی کشور به بهانه ی تحریم ها حاضر نشده است به تعهدات خود عمل کرده و گوشه ای از مشکلات ملت ایران را در شرایط سخت کرونایی برطرف کند.

رحیمی جهان‌آبادی نماینده تربت جام و باخرز نیز در مورد راهکارهای پیگیری بازگرداندن پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی تصریح کرد : کره جنوبی طی سال‌های متمادی از دوران جنگ تحمیلی و سازندگی با کشور ما روابط اقتصادی زیادی داشته است. محصولات کره جنوبی به لحاظ اقتصادی فروش خوبی در ایران دارد.

جهان آبادی خاطر نشان ساخت: مسئولین ذی ربط باید از طریق تعامل و رایزنی‌های دیپلماتیک و مذاکره با مقامات کره جنوبی موضوع را دنبال کنند. ایران کشوری قدرتمند و موثر در خاورمیانه است که از این دوره تحریم می‌گذرد بنابراین دستگاه دیپلماسی ما باید فعال شود. البته این گره با استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی و عمومی هم باز شدنی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن