مجلس و نمایندگان

پیگیریهای نمایندگان کورد در مجلس درباره حادثه مهسا امینی

به گزارش آوای سنت، سید مهدی فرشادان در واکنش به حادثه پیش آمده در مورد مهسا امینی که منجر به فوت وی شد، گفت: درگذشت مهسا امینی در تهران موجب جریحه دار شدن احساسات مردم شده و در جایگاه وکیل مردم کوردستان از هیچ گونه پیگیری کوتاهی نخواهم کرد.

فرشادان ضمن دعوت مردم به آرامش و خونسردی افزود: وزیر کشور باید هر چه سریعتر و تا تعیین تکلیف این پرونده پیگیر مطالبه مردم نجیب کوردستان باشد. واکنش‌های مسئولان و اقشار مختلف در فضای مجازی به این حادثه ناگوار، می‌طلبد که فراجا قصور و یا کوتاهی مسئولان مرتبط در این مورد را بررسی کرده و‌ فوراً اطلاع‌رسانی کند. بنده وظیفه دارم تا روشن شدن علت این حادثه پیگیری کنم و در صورت قصور در این باره، مقصران باید به مراجع قانونی معرفی شوند.

همچنین شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد از ورود مجلس به ماجرای مهسا امینی سخن به میان کشید و اظهار داشت: مجلس در هفته آینده نشستی برای بررسی این موضوع با حضور مسئولان ذی‌ربط از جمله نیروی انتظامی برگزار خواهد کرد و تصاویر دوربین‌های مدار بسته پلیس در این ارتباط بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اتفاق رخ داده برای مهسا امینی که برای مسافرت به تهران سفر کرده بود، عنوان نمود: موضوع برخورد گشت ارشاد با مهسا امینی برای مردم باید شفاف‌سازی شود. در این اتفاق تلخ اگر قصور، تخلف یا برخورد خلاف قانونی رخ داده باشد، ما به عنوان نمایندگان مجلس با قاطعیت این موضوع را دنبال خواهیم کرد.

قاسمی پور با بیان اینکه در صورت قصور احتمالی از مسئولان و عوامل مقصر در این ماجرا توضیح می‌خواهیم، ادامه داد: مجلس هفته آینده جلسه‌ای در این راستا خواهد داشت و از مسئولان مرتبط پاسخ می‌خواهد.

عضو فراکسیون بانوان مجلس اضافه کرد: گفته می‌شود دوربین‌های مداربسته پلیس تصاویر مربوط به مهسا امینی را ضبط کرده که بررسی این تصاویر جزء مطالبات ما از مسئولان نیروی انتظامی است تا ماجرا برای نمایندگان مردم و مردم شفاف گردد.

انور حبیب زاده نماینده مردم بوکان نیز در پیام کوتاهی نوشت: حادثه تلخی که برای مهسا امینی رخ داد و منجر به مرگ این دختر جوان شد، افکار عمومی را جریحه دار کرده و لازم است که مسولان آمر پاسخگو باشند.

به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این حادثه تلخ را تا روشن شدن تمامی ابعاد آن از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری کرده و نتیجه را با افکار عمومی در میان می گذارم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن