مجلس و نمایندگان

کردستان نیازمند توجه جدی و برنامه ریزی های توسعه ملی است

آوای سنت : نماینده مرد شهرستان مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کردستان نیازمند توجه جدی و برنامه ریزی های توسعه ملی است که با اختصاص اعتبارات ویژه می توان مسیر توسعه و پیشرفت استان را هموار کرد.

شیوا قاسمی پور نماینده مرد شهرستان مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی عصر دیروز (جمعه)در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس جمهور در سنندج برگزار شد اظهار داشت: امیدواریم این سفر منشاء خیرو برکت برای  مردم نجیب و شریف مردم استان کردستان باشد.

وی گفت:  یکی از مهمترین مطالبات مردم از دولت ،که همانان بهبود معیشتی و اقتصادی و کنترل  و مهار افسار گسیخته ی گرانی ها  در تمام زمینه ها است.

وی افزود: کمر مردم استان کردستان زیر بار گرانی ها خم شده و باید خیلی اساسی و عملیاتی فکری به حال این وضعیت کرد.

قاسمی پور عنوان داشت: کردستان با وجود منابع آبی ارزشمند و استعدادهای بی نظیر در حوزه کشاورزی و طبیعت بکر و دست نخورده اورامانات آن، دریاچه زریبار، منابع سرشار و وجود ۲۰ تا ۲۷  کیلومتر مرز مشترک و پتانسیل های خدادای فراوان  امروز متاسفانه با آمار غیر قابل قبول بیکاری، کولبری، تورم، گرانی و..روبه رو است، مشکلاتی که مردم این خطه با آن دست و پنجه نرم می کنند و  امیدواریم که هر چه زودتر تدبیری در این موارد از جانب دولت اندیشیده شود.

نماینده مردم شهرستان مریوان و سروآباد خاطر نشان کرد: کردستان نیازمند توجه جدی و برنامه ریزی های توسعه ملی است  که با اختصاص اعتبارات ویژه می توان مسیر توسعه و پیشرفت استان را هموار کرد.

وی گفت: اجرایی شدن هر چه سریعتر منطقه آزاد تجاری بانه و مریوان ، ساماندهی مرز بین المللی باشماق و از مهمترین  مطالبات مردم این است که بخشی از درآمد این مرز برای توسعه استان، توسعه راه های ارتباطی  ترانزیتی مریوان –سنندج و توسعه ریلی و راه های روستایی  و توجه ویژه تر به بحث توریست درمانی و احداث بیمارستان تامین اجتماعی در مریوان،  تکمیل ایستگاه های پمپاز و حوزه باغات با توجه به ثبت جهانی  هورامان در بحث گردشگری  از طرف دولت نیازمند توجه ویژه است.

نماینده مردم شهرستان مریوان و سروآباد در ادامه به وضعیت بازنشستگان و مشکلاتی که در حوزه آموزش وجود دارد اشاره کرد و بیان داشت: متاسفانه مشکلات بسیاری در حوزه آموزش در این استان وجود دارد که از آن جمله به مشکلات دانشگاه قروه ،دانشگاه مریوان  و دانشگاه کردستان به عنوان دانشگگاه مادر میتوان اشاره کرد که همگی نیازمند توجه اساسی است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن