مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

برنامه ناتو برای تبدیل اوکراین به اسرائیل دوم

یادداشتی از رزوق الغاوی

آوای سنت : کمتر از دو ماه پس از عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین،شورای آتلانتیک با حمایت رهبر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)پیشنهاد کرد که اوکراین پس از نظامی‌سازی بیشتر شبیه رژیم نژادپرست صهیونیستی شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این پیشنهاد توسط دانیل شاپیرومشاور اسراییلی در زمینه فناوری جاسوسی، ارائه شده است،او پیش از این و در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما،سفیر واشنگتن در تل آویو بود.

ولادیمیر زلنسکی،رئیس جمهور اوکراین،با الهام از توصیف الکساندر هیگ،وزیر امور خارجه سابق آمریکا از رژیم صهیونیستی به عنوان بزرگترین ناو هواپیمابر آمریکایی در جهان که نمی توان آن را غرق کرد،این پیشنهاد را با این نیت که اوکراین هم در آینده مانند اسرائیل خواهد شد پذیرفت.

شاپیرو چشم انداز آینده خود را برای تبدیل شدن اوکراین به پایگاه ناتو ارائه کرد که از طریق آن می توان قدرت ایالات متحده آمریکا را در برابر روسیه برجسته کرد.در این زمینه،زلنسکی معتقد است که نمی‌توان اوکراین را تبدیل به سوئیس کرد،اما با نادیده گرفتن توصیف عفو بین‌الملل از رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم آپارتاید گفت: ما ما قطعاً به یک اسرائیل بزرگ تبدیل خواهیم شد.

شکی نیست که نظامی‌سازی اوکراین و تبدیل آن به مخزن زرادخانه‌های جنگی آمریکا و ناتو به مذاق کمک کنندگان جنگی-صنعتی وابسته به ناتو خوش خواهد آمد و این کشور را به تنها ذینفع اصلی آن تبدیل می کند.

این امر تأیید می کند که زلنسکی،تل آویو و ناتو بر اساس مساله کنونی اوکراین و همکاری برای لغو توافق هسته ای بین واشنگتن و تهران به سمت هماهنگی بیشتر علیه روسیه،ایران و متحدان آنها درصحنه بین المللی حرکت خواهند کرد.آنها همچنین از موفقیت مذاکرات هسته ای و از تداوم این مذاکرات،جلوگیری خواهند کرد.

هماهنگی اوکراین و اسرائیل برای آموزش عناصررادیکال اوکراینی و ایرانیان معارض باهدف اعزام آنها برای جنگ با روس ها از یک سو و انجام عملیات تروریستی در داخل خاک ایران به معنای مشارکت مستقیم اسرائیل به طور همزمان علیه روسیه و ایران است

به نظرمی رسد که ضروری است تا طرف روسی با این پیشنهاد که اسرائیل تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی روسیه،متحدان واقعی روسیه و مردم سراسر جهان است ،قوانین جدیدی را برای برخورد با رژیم صهیونیستی وضع کند.

زلنسکی قبلاً از رژیم صهیونیستی خواسته بود برای مشارکت مستقیم در جنگ علیه روسیه به اوکراین بپیوندد،او همچنین از تل‌آویو خواسته بود سامانه‌های دفاع هوایی اسرائیل را در اختیار اوکراین قرار دهد.

رژیم صهیونیستی یک سیستم هشدار هوایی پیشرفته را در اختیار اوکراین قرار داد که این اقدام صراحتا دخالت نظامی مستقیم این رژیم را در جنگ اوکراین و خدمت او به زلنسکی و خدمت به اهداف ناتو و غرب استعمارگر و تهاجم از پیش برنامه ریزی شده علیه روسیه و متحدانش را تایید می کند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن