مقالات و یادداشت ها

 ” تونل تاریکی “

سید علاءالدین حیدری

آوای سنت : در مسیر گذر جوامع توسعه نیافته به سوی توسعه یافتگی تونلی هست بنام #تونل_تاریکی که الزاما باید از آن عبور کرد.

تنها را عبور موفق از این تونل هم فقط تاباندن نور به تاریکخانه این تونل است یعنی همه گوشه های این تونل باید شفاف و روشن گردند تا عبور جوامع موفقیت آمیز و منتهی به توسعه گردد.

تاباندن نور به تاریکی در واقع همان آگاهی بخشی و دادن تحلیل و آگاهی به جامعه است .یعنی زمانی می توانیم از این تونل به سلامت عبور کنیم که جامعه آگاه و تحلیل گر بوده و مردم دارای روحیه نقادی و در جستجوی حقیقت باشند.

در اصل باید کاوشگر حقیقتها باشند تا دنباله رو هاله ها و غبارها ، بلکه به سلامت بگذرند . نیاز عبور از این تونل دمیدن #روح_پرسیدن به جامعه است که بر عهده نخبگان آن جوامع می باشند .

در این تونل که در واقع همان جهالت و ناآگاهی جامعه است ، پوپولیسم و عوام فریبی ، رانت و فساد ، عقب ماندگی و فقر نهفته اند و تاباندن نور به آن در واقع #رمز_عبور از این تونل است که باید در اولویت همه ما باشد .

در این مسیر پوپولیست ها و کسانیکه از نور و آگاهی جامعه می ترسند در واقع مرارتها می تراشند و موانع می سازند که باید با تحمل و منطق برداشته شوند .

راه رسیدن به دشت توسعه ، عبور آگاهانه از تونل تاریکی است .

سید علاءالدین حیدری

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن