مقالات و یادداشت ها

در حاشیه نطق نماینده چابهار

و سخنی با نماینده کرمانشاه "

آوای سنت : حکایت حکمت و منطق در سیاست ورزی حکایت غریبی نزد خیلی از مسئولین ما است ، آنقدر غریب که شاید هم آنرا اصلا نشنیده و نفهمیده اند .

دیروز نماینده چابهار در مجلس ، در نطقی دردمندانه سخنانی نصفه و نیمه گفت که برداشت بنده از آن سخنان چیزی جز دلسوزی و دردمندی نبود ،ایشان عاجزانه فریاد می زدند که مسئولین شرایط کشور را درک کنند و در خط رهبری حرکت کنند .

اما با کمال تاسف جمعی از نمایندگان آنچنان کوچه بازاری برخورد کردند که یک آن مجلس را با کف خیابان و چاله میدان اشتباه گرفتم .

تاسف بارتر آنکه میکروفن نماینده را قطع و آقای مصری و دیگران طوری با نماینده چابهار صحبت کردند و برخورد نمودند که انگار این بنده خدا از آنطرف مرزها آمده و از نامادری زائیده شده است .

جناب آقای مصری و دیگر نمایندگانی که اجازه نمی دهید وحدت در کشور ریشه کند و دستورات رهبر معظم انقلاب را نادیده می گیرید ، بدانید که ایران با همه ایرانی ها از شیعه و سنی ، کرد و بلوچ و عرب و فارس و ترکمن و آذری و … مسلمان و غیر مسلمان ایران است .

بدانید که همین اهل سنت قریب ۱۳۰۰۰ شهید را تقدیم این آب و خاک کرده اند .
بدانید اگر مرزهای ایران نفوذ ناپذیرند دلیلش همین مرزداران غیور بلوچ و کرد و عرب بوده اند .
بدانید که اهل سنت ایران از نجیب ترین و وفادارترین ایرانیان در طول تاریخ بوده اند .
بدانید که وحدت یک راهبرد است که باید باورش کنید .
بدانید اصل نظام ما براساس وحدت بنیان نهاده شده و رهبری بر آن تاکید و دستور دارند .

حالا در جواب نگویید که ما هم باور داریم و … چون میدانم که رفتار دور از عرف و ادب سیاسی شما با نماینده چابهار باعث ناامیدی خیلی از جامعه اهل سنت شد و بنوعی این شائبه را تقویت کرد که بایکوت این نماینده ناشی از سنی بودن ایشان بوده و مدعیان وحدت را در جامعه تضعیف کرد.

جناب آقای مصری ، در این شرایط حساس حتی یک اشاره نادرست و حرکت بدنی نسنجیده هم می تواند حکم بمب اتمی را داشته باشد .
یک رفتار ناشیانه موجب سوء استفاده دشمنان واقع می شود .
شما بجای تحقیر نماینده بیچاره چابهار توضیح منطقی تری می دادید که شان مجلس و اقتدار و اعتبار نظام را مدنظر قرار می دادید .
ما حامیان وحدت و منادیان برادری در این کشور از شما و جمع نمایندگانی که گوشی برای شنیدن ندارند طلبکاریم .
طلبکاریم چون اینگونه رفتارها تیشه به ریشه وحدت می زند و در واقع مردم را از خط برادری ها و دلسوزیهای رهبری منحرف می کند .
اجازه بدهید دردمندان نظام و مردم صحبت کنند و از تریبون مجلس صدای مردم و منادی برادری باشند . نگذارید صدای منطقی و فریاد دلسوزیها در سینه ها حبس شوند و جای تریبون مجلس را شبکه های معاند بگیرند .

جناب آقای مصری ، مردم ما (اهل سنت ) با نظام همراه و وفادار به ایران هستند و اگر هم الان شاهد برخی حوادث تلخ و وقایع دردناکی هستیم نتیجه عملکرد دور از حکمت برخی مسئولینی است که صدای وحدتی رهبری را نشنیده و یا نادیده گرفته اند .
فقر و نداری مردم ، محرومیت و دور نگه داشتن نخبگان اهل سنت از مدیریتها ، ایجاد حس تبعیض و نشنیدن صدای دلسوزان و دوری از خط وحدتی رهبری از اصلی ترین دلایل اتفاقات نامیمون هفته های اخیر در مناطق کردستان و بلوچستان است .
شماها در مقابل خدا ، رهبری و ملت ایران مسئولید و فردای قیامت باید پاسخگو باشید .
دلم بحال نماینده چابهار سوخت و به خود گفتم چه شرم آور است وقتی نتوانی حتی حرفت را بزنی و قطعا ایشان هم ، از مردم حوزه انتخابیه خودش شرمسار شده است .

بازهم می گویم وحدت یک اصل است و آنچه می تواند کف خیابانها را خلوت و امنیت را قرین اینروزها کند همان وحدت و حرکت بر مدار وحدتی رهبر معظم انقلاب است .

سید علاءالدین حیدری
فعال مدنی اهل سنت کرمانشاه

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن