مقالات و یادداشت ها

شوک سنگین ایران بر ولز

مراقب ترفندهای ساوت گیت باشیم

آوای سنت : با برتری دو بر صفر ملی پوشان کشورمان بر ولز، تکلیف این تیم بریتانیایی برای صعود از گروه دوم به اما و اگرهای روز پایانی کشیده شده است، ضمن آنکه مساوی انگلیس و آمریکا ثابت کرد که انجام بازی های دوستانه تا چه حد می تواند در نتیجه بازی های رسمی تاثیرگذار باشد.

تیم آمریکا علاوه بر رویایی با انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی، با این تیم در سال هم ۲۰۱۸ بازی دوستانه برگزار کرده و نشان داد به آن اندازه که ایران را غیر قابل پیش بینی می بیند، هیچ ترسی از تیم گرت ساوت گیت ندارد.

بازی تهاجمی ولز در پلی اف انتخابی با اوکراین تا حدودی نگاه ها را بسوی تیم راب پیچ معطوف کرده بود، اما کارلوس کی روش نشان داد و که قاعده بازی را کاملا بلد است و در دقایقی از وقت اول و در تمام طول نیمه دوم، لحظات پر استرس و اضطراب آوری را به یاران گرت بیل تحمیل نمود.

بازی درخشان ملی پوشان ایران که این بار با ترکیب متفاوت به میدان آمده بودند و لرزاندن تیر دروازه حریف توسط سردار آزمون و سعید عزت اللهی، علاقمندان را در ادامه به کسب یک برد شیرین امیدوارتر ساخت.

حملات متوالی و نفوذ طارمی به میان مدافعین تیم حرف باعث شده بود تا ولزی ها در روزی که کاپیتان شان بسیار کم فروغ ظاهر شده بود، بیش از پیش به دفاع بپردازند. مزد تلاش دامنه دار یوزها خطای منجر به اخراج وین هنسی روی مهدی طارمی را به دنبال داشت تا در پی چند حمله دیگر، روزبه چشمی در ایده آل ترین فرصت به دست آمده توپ برگشتی از سوی جو آلن را با یک شوت استثنائی تبدیل به گل نماید. در واپیسن دقیقه وقت تلف شده نیز رامین رضاییان گل دوم را به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رساند.

پیرزوی ایران بر ولز علاوه بر انعکاس داخلی، بازتاب گسترده ای هم در رسانه های خارجی داشت. در این باره نشریه انگلیسی ایندیپندنت به نقل از گرت بیل نوشت: تیم ولز به شدت ناراحت است، اما او و هم تیمی هایش باید به سرعت مهیای بازی بعدی شوند.

نشریه فوکوس آلمان هم در تحلیل خود گفت: تیم ملی فوتبال ایران اولین پیروزی اش را در جام جهانی قطر با دو گل دیر هنگام جشن گرفت و ولز را شوکه کرد.

همچنین هواداران تیم ملی پس از پایان بازی در شهرهای مختلف کشور به جشن و شادمانی پرداختند. در دیدار دوم این گروه آمریکا توانست انگلیس را با نتیجه مساوی صفر- صفر متوقف کند. نتیجه ای که ثابت کرد بازیکنان کی روش تیم انگلیس را در بازی نخست زیادی بزرگ دیده بودند.

با پایان مسابقات روز دوم در این گروه تقریبا تمامی نگاه ها به پیش بینی بازی ایران با آمریکا و انگلیس با ولز دوخته شده است. جایی که انگلیس برای صعود حداقل باید یک امتیاز از ولز دشت کند. بسیاری از نظریه پردازان با ارزیابی دیدار انگلیس با آمریکا، تیم ساوت گیت را در ادامه کار چندان قوی نمی بینند.

اما نباید فراموش کنیم که این مربی نتایج گروه اول را کاملا زیر نظر گرفته است و باید دید ترجیح وی در مرحله حذفی رویارویی با کدام یکی از تیم های هلند یا اکوادور و یا به احتمال ضعیف سنگال خواهد بود. تکلیف دو تیم صعود کننده گروه نخست در بعداز ظهر روز سه شنبه مشخص می شود و آن وقت ساوت گیت برای کسب برد و یا مساوی در برابر ولز تصمیم خواهد گرفت. موضوعی که کارلوس کی روش نیز نباید در پیکار با آمریکا از نظر دور نگه دارد.

نویسنده طاهر جانی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن