مقالات و یادداشت ها

هشدار دربارۀ جوک ساختن با موضوع بیماری «کرونا»

آوای سنت : مولانا عبدالغنی بدری در درس قرآن خود که با عنوان «لحظاتی با قرآن کریم» برگزار می‌شود، به بیان نکات مهمی خطاب به کسانی بیان کردند که این روزها در فضای مجازی با موضوع کرونا جوک می‌سازند و ارزش‌های دینی را به باد تمسخر می‌گیرند. در ادامه گزیده سخنان ایشان را می‌خوانید.

متأسفانه این‌روزها خیلی‌ها شیوع بیماری ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و در فضای مجازی همه‌چیز را به‌باد تمسخر می‌گیرند و جوک می‌سازند. بعضی‌ها هم چون می‌بینند که مسلمانان موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند، آن‌ها را مسخره می‌کنند و می‌گویند: کرونا مساجد را تعطیل کرده…!

یکی نوشته بود: [العیاذبالله] کرونا خدا را هم تعطیل کرده و عکسی از خانه خدا گذاشته بود و پست کرده بود.

ای برادر! ای عزیز فارسی‌زبان! نمی‌دانم خدا را باور داری یا نه؟ خدا را قبول داری یا نه؟ به خدا اعتقاد داری یانه؟ درست است، بعضی از مسلمانان متاسفانه در برداشتی که از قرآن دارند دچار سوءفهم شده‌اند و معتقدند که بعضی از قبور اولیای الهی و بعضی از ضریح‌ها و بعضی از آستان‌ها شفا می‌دهد! ما معتقدیم براساس آنچه قرآن می‌گوید اینها نمی‌توانند نفع برسانند، نمی‌توانند ضرر برسانند.
الله عزوجل می‌فرماید:
إِنَّ الَّذینَ تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ عِبادٌ أَمْثالُکُمْ فَادْعُوهُمْ فَلْیَسْتَجیبُوا لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ (کسانى را که به جاى خدا مى‌خوانید بندگانى مانند خود شما هستند، پس آنها را بخوانید و خواسته‌هاى خود را از آنها بخواهید، اگر راست مى‌گویید که بر انجام کارهایى توانایند باید پاسخ شما را بدهند و خواسته شما را اجابت کنند.)
آنانی‌که شما به غیر از خدا آنها را می‌خوانید چه انبیای الهی، چه عیسای پیامبر باشد، چه محمد نبی باشد، چه امامان باشند، چه اولیا باشند، چه جِنات باشند، چه فرشته‌ها باشند، «عباد امثالکم» بندگانی هستند مثل شما؛ فادعوهم فلیستجیبوا لکم. بخوانید و بگویید که برای شما اجابت کنند.

در دست بندگان خدا هیچ نفع و ضرری نیست، نفع و ضرر به دست الله هست.
اما این انسان جسور بیاید و تمسخر بکند و بگوید که خدا نمی‌تواند. این انسان واقعا خیلی پوست‌کلفت است؛ این انسان واقعا از خدا نمی‌ترسند.

تومشو مغرور بر حلم خدا
دیر گیرد سخت گیرد مر تو را

تاریخ هم شاهد است سورهٔ فیل در قرآن کریم هم گواه است، ابرهه آن کسی که ادعا داشت که من خانهٔ خدا را نابود می‌کنم و با جسارت و بی‌ادبی حرکت کرد به سوی خانۀ خدا، الله عزوجل چگونه به وسیلۀ ابابیل که پرندگانی شبیه پرستو‌ بودند، لشکر فیل را تار و مار کرد؟ چطور نابودش نمود؟ أَلَمْ تَرَ کَیْفَ فَعَلَ رَبُّکَ بِأَصْحَابِ الْفِیلِ.
پس عزیزان من، برادر مسلمان فارسی‌زبان، از خدا پروا داشته باشید از خدا بترسید! اگر خدای عزوجل به خشم بیاید سخت می‌گیرد.
مثلا این سونامی‌ها را می‌بینیم که چطور شهرها را ویران می‌کنند. چطور ماشین‌ها را می‌برند این زلزله‌ها را ما مشاهده می‌کنیم، بشر عاجز است نمی‌تواند پیش‌بینی بکند در یک لحظه سیزده ثانیه‌ای یکصد هزار نفر در یک شهر کشته می‌شوند.
به‌هرحال اینها همه درواقع از طرف الله عزوجل هستند؛ لذا ما باید باور داشته باشیم که خدای تعالی گاهی بندگان خود را گوش ‌مالی می‌دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن