مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

واقعیت های افغانستان در بیان مولانا عثمانی

آوای سنت : مولانا عبدالحکیم عثمانی از مدرسین دارالعلوم زاهدان در یادداشتی برخی از نقدهای مطرح شده درباره گروه طالبان را پاسخ داده است.

در هفته های اخیر دو دیدگاه موافق و مخالف این گروه، در فضای رسانه ای به بیان دیدگاه های خود در زمینه آینده حکومتداری امارت اسلامی در افغانستان پرداخته اند.

آوای سنت جهت آگاهی خوانندگان خود تلاشش  دارد دیدگاه هر دو طرف را منعکس نماید.یادداشت مولانا عثمانی به شرح ذیل است.

با احترام به نظرات دوستان چند نکته را یادآور می‌شوم:

  1. کمی خودتان را زحمت دهید و مروری بر کپی پیست‌های مخالفین امارت‌اسلامی در همین گروه بیندازید تا انصاف و حق‌طلبی روشن شود به جای تحلیل‌های مستند و علمی کلیپ‌های ۲۰ سال پیش، با زیرنویس فحش و دشنام به اشتراک گذاشته می‌شود.
  2. اخبار سراسر دروغ به نقل از مخالفین که چند ساعت بعد با روشن‌شدن حقایق در میدان، پوچ و پودر می‌شوند به اشتراک گذاشته می‌شود و غافل از اینکه در نشر دروغ بزرگترین گناهِ بی‌لذت انجام می‌گیرد(وما یلفظ‌من‌قول‌الا‌لدیه رقیب‌عتید) حساب تک‌تک کلمات گرفته خواهد شد.
  3. بارها در این گروه از آزادی، تحلیل‌علمی و مستند، دوستان ما دم زدند چه شده است که با اشتراک گذاشتن سقوط پنجشیر از زبان سخنگوی امارت‌اسلامی ، بر آشفته می‌شوند و از سکوت پنهان و فریادهای نه گفته خویش سخن می‌گویند؟!
  4. در همین گروه مبادی و اصول اسلام، مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و مخالفت با عزیزان، سطحی‌نگری و جمود و خشکی تلقی می‌شود اما در جریانات سیاسی و بیان حقایق توسط یک معمم مخالف آقایون، عزیزان را به مرز انفجار می‌رساند؟!

آیا این است آزادی بیانی که به رخ می‌کشید! و این است دموکراسی که نویدش را به کشورهای جهان سوم می‌دهید؟!

  1. چرا حقایق را با استناد به خبرگزاری‌های دشمنان افغانستان وارونه بیان می‌کنید؟

مجاهدان  امارت‌اسلامی که ۲۰ سال با اشغالگران و دست‌نشانده‌هایشان جهاد کردند و آنها را از افغانستان بیرون راندند، خارجی شدند!  و آن‌هایی که با کمک خارجی‌ها افغانستان را به  خاک سیاه نشاندند و دست آخرهم با تخریب ماشین آلات و تاسیسات به جای‌مانده، چهرۀ واقعی خویش را نشان دادند، فرشته های نجات شدند!

  1. همین اقوامی که اکنون در افغانستان اطراف هرات و یا در هرات زندگی می‌کنند کاش خودتان را زحمت می‌دادید و می‌پرسیدید که در طول این ۲۰ سال چه کشیدند؟! و الان که هنوز دولتی تثبیت نشده است در چه وضعی هستند؟

چرا آب ندیده موزه می‌کشید؟!

  1. سری به سایت‌ها و و وبگاهای معتبر جهان اسلام و شخصیت‌های متنفذ جهان بزنید.چرا باید هر چه اصلاح‌طلبان شکست خورده ایران می‌گویند چشم بسته بپذیریم؟!
  2. متاسفم بر معلومات ناقص و سراسر بسته‌بندی شده برخی از عزیزان. آیا اطلاع دارید که چند نفر غیر پشتون در سمت‌های مهم در مناطق خودشان مشغول به خدمت هستند؟

از تاجیک گرفته تا ازبک و هزاره و بلوچ…..

چرا بدون مدرک و سندِ درست، قضاوت می‌کنید؟ شما که علما را ناپخته و عجول در موضع‌گیری‌های سیاسی معرفی می‌کنید.

در همین گروه چند کلیپ از اسارت سربازان امارت‌اسلامی و شکست آنها و شکاف در صفوف‌شان به اشتراک گذاشتید و هر روز‌ شماری عقب‌نشینی می‌نمودند! چه شده است که حالا از فرار و شکست بن مسعود حرفی زده نمی‌شود آیا این است واقعیت‌گرایی و انصاف؟!

  1. برادر عزیز چرا واقعیت‌های جامعۀ افغانستان را نمی پذیرید؟!

جز اندکی از زنان افغانستان، اغلب خواهان حجاب هستند.

مردم افغانستان با فرهنگ سنتی که دارند از امارت‌اسلامی حمایت کردند.

من و شما که به هرات نزدیک هستیم آیا امارت‌اسلامی با تجهیزات پاکستان و هند اسماعیل‌خان را شکست دادند؟! یا مردم وی را رها کردند؟!

امیر متاسفانه شکار قدرت‌طلبی و جاه‌طلبی شده بود مردم از وی دل خوشی نداشتند  هیج سری را از خودش بالاتر نمی‌دید.

  1. مجاهدان امارت‌اسلامی از جنس مردم افغانستان و پشتون  هستند و در طول تاریخ پشتونها حاکم بودند شما چه بخواهید و چه نخواهید فعلا بر کل جغرافیای افغانستان حاکمند ، کشورهای منطقه قطر ، ترکیه، عرب‌ها و حتی اروپایی‌ها به زودی جهت بازسازی افغانستان به این کشور خواهند آمد و هم‌اکنون هم قطری‌ها و ترک‌ها مشغول راه‌اندازی فرودگاه و تعمیر سیستم‌های تخریب شده توسط امریکایی‌ها هستند.
  2. در پایان بنده با شناخت و مطالعات و تا حدودی اشراف رسانه‌یی که بر تحولات افغانستان دارم ضمن حمایت از خروج اشغالگران به آینده افغانستان خیلی خوشبین هستم و نظر هر کس برای خودش معتبر است.

مولانا عبدالحکیم عثمانی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن