مقالات و یادداشت ها

پایان جام برای ایران . حسرتی که تمدید شد!

نویسنده طاهر جانی

آوای سنت : شکست یک بر صفر تیم ملی ایران در بازی شب گذشته با آمریکا رویای دیرینه علاقمندان را برای حضور در یک شانزدهم نهایی جام جهانی فوتبال در قطر را بر باد داد و در حالیکه ملی پوشان ایران می توانستند با کسب تنها یک تساوی به جمع تیم‌های صعود کننده راه پیدا کنند، با ارائه یک بازی ضعیف و دور از انتظار نتیجه نهایی را به تیم حریف واگذار کردند. تیم ملی فوتبال آمریکا که پیشتر نیز از آن به عنوان یکی از مدعیان صعود یاد می شد در دیدار سوم مرحله گروهی بازی به مراتب بهتری را به نمایش گذاشت.

بازی هجومی ملی پوشان ایران در بازی با ولز که باز بازتاب گسترده در میان رسانه های داخلی و خارجی مواجه شد امید به صعود را افزایش بخشید و به اعتقاد کارشناسان ایران مسیر به مراتب آسان‌تری را برای صعود از گروه داشت، اما هر چه از دقایق نیمه اول می گذشت این تیم آمریکا بود که توپ و میدان را در اختیار گرفت و در یک هجوم روی دروازه بیرانوند تنها گل مسابقه را به ثمر رساند.

در نیمه دوم توقع می رفت تعویض های کارلوس کی روش بتواند آمریکا را در لاک دفاعی فرو برده و نتیجه را تغییر دهد، ولی بازی ناهماهنگ ملی پوشان بویژه در ارسال توپ های بلند بیش از آنکه تیم آمریکا را تحت فشار بگذارد زمان طلایی پیکار را به نفع تیم حریف به جلو می برد.

با سپری شدن دو سوم از زمان نیمه دوم هیجان مسابقه به اوج رسید و فوتبالدوستان ایرانی هر ثانیه منتظر آن بودند تا ملی پوشان بتوانند کار را به تساوی بکشانند، ولی تعلل بازیکنان در بازی رو به جلو، ارسال پاس های بی هدف در نیمه زمین و برتری خط میانی و دفاع آمریکا، امید به گلزنی را کاهش می داد‌.

ملی پوشان ایران حتی در دقایق پایانی که گرگ برهالتر مهاجمانش را بیرون کشید نیز قادر به وارد کردن فشار همه جانبه توسط خط حمله تیم نبودند و سرانجام سوت پایان یکی از حساس ترین بازهای مرحله گروهی حسرت صعود را بر دل میلیون ها علاقمند فوتبال ملی باقی گذاشت.

بازی های جام جهانی در قطر یکبار دیگر به روشنی ثابت کرد که فوتبال ایران از دوران آمادگی خود فاصله زیادی دارد. نبود بازی های تدارکاتی با تیم های سطح اول دنیا همچنان معضل اصلی فوتبال ما به حساب می آید و در این شرایط کمتر می توان به آینده امیدوار ماند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن