مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

گزارش لوموند از نفرت هوادارن عرب از رسانه های اسرائیلی

آوای سنت :گزارش روزنامه فرانسوی لوموند به بی‌اعتنایی بزرگ تماشاگران عرب به روزنامه‌نگاران اسرائیلی که جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را پوشش می‌دادند،پرداخت.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، آنها زمانی که با هویت این روزنامه نگاران اسرائیلی آشنا شدند، به هر سوال این روزنامه نگاران با این جمله معروف پاسخ می دادند.«فلسطین آزاد می شود»

هزاران نفر از فعالان رسانه های اجتماعی در سراسر جهان یک کلیپ ویدیویی معروف از بی اعتنایی بزرگ هواداران تیم مراکش به یک روزنامه نگار اسرائیلی بلافاصله پس از کشف ملیت اسرائیلی او منتشر کردند.

این روزنامه نقل می کند که عصر یک روز تعدادی از هواداران خندان مراکشی،که پرچم کشورشان در دست داشتند،در مقابل جمعی از خبرنگاران خارجی ایستادند.

یکی از خبرنگاران گفت: ما اسرائیلی هستیم،پس از شنیدن این جمله،مراکشی ها بلافاصله وسایل شان را جمع کردند و از جلوی دوربین کناررفتند.

آن روزنامه نگار اسرائیلی اعتراض می کند و در پاسخ به این اقدام مراکشی ها می گوید:ما اخیرا با هم دوست شدیم،ما باهم صلح کردیم( اشاره به توافقنامه به رسمیت شناختن روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و مراکش که در دسامبر ۲۰۲۰ امضا شد)

یکی از هواداران در حالی که از او فاصله می گیرد به او پاسخ می دهد:«نه به اسرائیل و آری به فلسطین»روزنامه نگار اسرائیلی در کمال ناباوری گفت:اما شما صلح را امضا کردید.من صلح را امضا کردم.

به گزارش لوموند،حادثه ای که عصر آن روز برای راز شیشنیک، فرستاده ویژه روزنامه یدیعوت آحارونوت (بزرگترین روزنامه اسرائیل) به دوحه رخ داد،یک موضوع شخصی نبود.( او در قطر گفته بود: در قطر فهمیدم که نفرت مردم در خیابان ازما چقدر است.)

تمام امیدهای اسرائیلی ها مبنی بر اینکه عادی سازی بین اسرائیل و بسیاری از کشورهای عربی کار آنها را تسهیل کند،از بین رفت.

تقریباً از آغاز مسابقه،آنها با امتناع تقریباً سیستماتیک اعراب از صحبت با آنها به نشانه همبستگی با فلسطینی ها مواجه شده اند.این روزنامه فرانسوی معتقد است که بازگشت دشوار به واقعیت به ما یادآوری می کند که این موضوع هنوز یک عنصر اساسی هویت عربی است و شکاف بین رهبران عرب( که اکثر آنها منتخب مردم نیستند) و ملت آنها را نشان می دهد.

موآو واردی، خبرنگار دیپلماتیک سازمان پخش عمومی اسرائیل در بیانیه‌ای به روزنامه فرانسوی گفت:فقط ۱۰ درصد عرب‌هایی که با آنها سروکار دارم با ما همکاری می‌کنند و بقیه وقتی متوجه می شوند از کجا آمده‌ام،از من دور می‌شوند. بیشتر آنها به گونه ای از من فرار می‌کنند که گویی به طاعون مبتلا هستم.

او همچنین به صحنه ای اشاره می کند که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که در آن یکی از هواداران سعودی به او می گوید: اسرائیل وجود خارجی ندارد، فقط فلسطین وجود دارد. به شما خوشامد نمی گوییم،راز شیشنیک مجموعه‌ای طولانی از توییت‌ها را منتشر کرد که نشان می‌داد طرفداران عرب که اوسعی کرد با آنها صحبت کند، به او نگاه نفرت انگیزی داشتند.حتی تلاش او برای جعل هویت خود و معرفی خودش به عنوان یک روزنامه‌نگار اکوادوری این نگاه نفرت انگیر را کم نکرد.

از سوی دیگر، محمد الکرد (یکی از جوانان کم سن و سال و پایبند به فلسطین)با انتشار توئیتی گفت:روزنامه‌نگاران اسرائیلی دزدی زمین،کشتار روزنامه نگاران و میلیون ها فلسطینی را که در یک زندان باز زندگی می کنند،را نادیده می گیرند.

آنها می دانند که مخالفت عمومی با صهیونیسم در حال افزایش است و به همین دلیل است که آنها نقش قربانی را بازی می کنند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن