چند رسانه ایعکس

هنرنمایی جوان مصری در خوشنویسی قرآن + عکس

آوای سنت : محمود حسین، جوان هنرمند بیست ساله مصری، آرزو دارد که روزی کل قرآن را به خط خود کتابت کند و صفحات آن را با نقش و نگارهای زیبا بیاراید.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه خبری الدستور، محمود حسین، جوان بیست ساله مصری، کلمات قرآن را همچون تابلویی هنری به تصویر می‌کشد. او در کتابت و تذهیب صفحات توانایی بسیاری کسب کرده و با وجود اینکه توانایی او هیچ ربطی به تحصیلش در رشته پرستاری ندارد، آرزو دارد که نامش در جرگه خوشنویسان قرآنی به یادگار بماند.

محمود حسین بیست ساله در استان قنا در مرکز نقاده واقع در روستای الخطاره متولد شد. او فارغ‌التحصیل پرستاری در استان قناست. وی درباره انگیزه خود برای این کار می‌گوید: «مرحوم پدرم با مهارت تمام خط عربی را می‌نوشت. از نزدیک شاهد هنرنمایی او بودم و می‌دیدم که با چه عشقی ابزار را آماده می‌کند. دوست داشتم نام و یاد او را در کتابت خط عربی جاویدان کنم؛ پدرم ۸ سال پیش فوت کرد و حدود یک سال و نیم است که خودم به تنهایی در منزل بدون آموزش آکادمیک، شروع به یادگیری خط عربی کرده‌ام اما به دلیل تحصیل، تمرین من مستمر نبود و فنون خط عربی را بدون آموزش از قواعد و اصول آن یاد گرفتم».

حسین از طریق شبکه‌های اجتماعی کلیپ‌های آموزشی زیادی را برای یادگیری خط نسخ مشاهده کرده و از این طریق توانسته در کتابت مهارتی کامل کسب کند. او با حمایت، تشویق خانواده و دوستانش ابتدا از قرآن‌نویسی کار خود را آغاز کرد و در این مسیر از حمایت اساتیدش در مرکز پرستاری نیز بی‌نصیب نبوده است.

بعضی افراد انتقادها و حرف‌های یأس‌آوری درباره خوشنویسی او داشتند ولی او به این انتقادها بی‌توجه بود و آرزو می‌کرد که بتواند سوره واقعه را کاملاً بنویسد و الان نزدیک یک هفته است که مشغول نگارش این سوره است.

این جوان بیست ساله آرزو می‌کند که بتواند روزی کل قرآن را با دستخط خود بنویسد. محمود حسین ابزار لازم را برای نوشتن در اختیار دارد و از این طریق می‌تواند خط عربی را به دیگران یاد بدهد و برای آن‌ها مفید باشد.

انتهای پیام

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن