چند رسانه ایعکس

کودک ۶ ساله؛ کوچکترین عضو اتحادیه قاریان مصر + عکس

آوای سنت : «عمر مکی»، کودک ۶ ساله مصری و حافظ کلام وحی، توانسته در سنین کودکی به عضویت اتحادیه قاریان و حافظان قرآن کریم استان شرقیه مصر درآید.

 به نقل از الیوم السابع، «عمر مکی» کودک ۶ ساله مصری، از اهالی روستای «کفر الغنیمی» در استان الشرقیه، با عضویت در اتحادیه قاریان و حافظان تلاش می‌کند که در آگاه کردن اهالی روستای خود درباره راه‌های مقابله با ویروس کرونا کمک کند.

این کودک حافظ قرآن، که همواره با چهره‌ای بشاش با مردم روستا روبه‌رو می‌شود، با تلاوت آیاتی از قرآن کریم برای مردم، آنان را به حفظ سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها و رعایت نظافت شخصی دعوت می‌کند.

عمر مکی و خواهر ۴ ساله‌اش «نور» ۴ ماه پیش به دلیل تلاش در حفظ قرآن کریم و کمک به ساکنان روستای خود از سوی دکتر «ممدوح غراب»، استاندار شرقیه، مورد تقدیر قرار گرفتند و لوح تقدیر و جوایز نقدی دریافت کردند.

او کوچکترین عضو یک خانواده مصری است که علاوه بر عضویت در اتحادیه قاریان و حافظان استان شرقیه، کوچکترین عضو شورای مدیریت اتحادیه شوراهای مردمی مصر، مشاور امور کودکان در شورای ملی ـ آفریقایی حقوق بشر در مصر، سخنگوی کودکان مصر در اتحادیه عرب و سفیر کودکان در شورای علما و مخترعان مصر و جهان عرب است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن