گفتگو و مصاحبه

آخوند امانی:حجاب شناسنامه و هویت زن مسلمان است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه عرفانیه دشتک اولیاء حجاب را شناسنامه بانوان مسلمان توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، عبدالله آخوند امانی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام انزجار از هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم، هدف از این قبیل اعمال شنیع را جریحه دار ساختن احساسات مسلمانان دانست و گفت: آتش زدن نسخه قرآن کریم بخشی از توطئه غربی است که امروز حجاب را بهانه قرار داده و همه توان خود را بکار گرفته است تا نوامیس مسلمانان را بازیچه دست خود قرار بدهد.

هتک حرمت به کتاب مقدس امت اسلامی بخشی از سناریوی طرحی شده توسط عده ای انسان های شیطات صفت می باشد که گمان می برند با این کارها می توانند از مقام و منزلت قرآن در روی زمین کم کنند، اما این یک خیال باطل است، زیرا همان گونه که صحابه صدر اسلام از قرآن و رسول گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم تا پای جان دفاع نمودند، ما نیز امروز باید پاسخ کوبنده ای به این هتاکان رو سیاه نشان بدهیم.

آخوند امانی کلام باریتعالی را بهترین گواه در تاریخ خلقت خواند و اظهار داشت: حتی اگر تمام ابرقدرت های روی زمین هم تحت یک قوای متحد بخواهند خدشه ای و گزندی به کلام الله برسانند موفق نخواهند شد. زمانی که ابرهه مجهزترین لشکر و تجهیزات نظامی را به قصد محو کردن مکه از روی زمین بکار گرفت، همه ساکنین از ترس کشته شدن به بالای کوه پناه بردند، چون حد و توان تقابل با سربازان کفر را نداشتند، اما لشکر مجهزتر از سربازان ابرهه آسمان اطراف مکه را بر آنها تاریک کرده و همگی را به هلاکت رساندند تا درس عبرتی برای آیندگان به حساب آیند.

مدیر حوزه علمیه عرفانیه دشتک اولیاء با انتقاد از بی تفاوتی برخی سران کشورهای اسلامی تاکید کرد: عدم موضع گیری به این قبیل رفتارهای شنیع بیانگر وابستگی بیش از حد برخی حکام به غرب می باشد و آنها در گذشته نیز نسبت به بی احترامی به قرآن کریم در ملاء عام، محاصره مسجدالاقصی در فلسطین و تخریب مساجد مسلمان در اقصی نقاط سکوت اختیار کرده بودند.

در حال حاضر امت مسلمان بیش از گذشته نیاز دارد تا با وحدت رویه به دفاع از ارزش های اسلامی بپردازد. بی تردید سرنوشتی بسیار تلخ در انتظار کسانی است که قرآن را مبنای دشمنی قرار می دهند و عوامل آن بزودی در دام هلاکت گرفتار خواهند شد.

آخوند امانی حجاب را شناسنامه بانوان مسلمان توصیف کرد و یادآور شد: در سرزمین هایی که ترکیب جمعیتی آنها را پیروان ادیان مختلف تشکیل می دهند زن مسلمان خود را بوسیله حجاب می شناساند. حجاب در واقع پوشیدن بدن برای در برابر آسیب های اجتماعی است. این ایام و در زمستان سرد می بینیم که مردم خود را در برابر سرما می پوشانند تا از برودت هوا و مضررات آن در امان بمانند. یک انسان اگر در میدان جنگ تمهیدات لازم را نیندیشد بی درگ کشته خواهد شد. شخصی که بدون رعایت نکات هدایت وسیله نقلیه را به دست بگیرد پیش از هر کسی امنیت خود را به مخاطره می اندازد. نقش حجاب نیز به همین گونه است و باعث می شود تا بدن شخص در برابر انسان های هوس باز مصون بماند.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: بانوان باید بدانند ورود به اجتماع بدون حجاب و لباس مناسب چشم های ناپاک زیادی را بسوی خود می کشاند و چه بسا جان خود را بر سر این کار می گذارند. بانوان ما شجاعت و نترس بودن را در نثار الفاظ تند به مردان مزاحم ندانند و گرچه شاید بتوانند از خطر یک دام کوچک برهند، اما از عهده دام بزرگ و پنهان بر نخواهند آمد و جامعه ای که اصل حجاب در آن رعایت نشود همواره درگیر معضلات تجاوز به عنف و طلاق خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن