گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

انتقاد از سیاستهای دوگانه غرب در قبال دنیای اسلام

آوای سنت: امام مسجد جامع مالک الملک تایباد سیاست غرب در سرزمین های اسلامی را کشتار انسان های بی دفاع به بهانه مبارزه با تروریسم خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا ادهم اختری در گفتگو با خبرنگار ما با مقایسه ناهنجاری ها در عصر جاهلیت با زمان حال، مصادیقی همچون غرور ، خودپسندی و زیاده خواهی را دلیل ادامه فجایع انسانی و ظلم بر علیه جوامع ضعیف خواند و گفت: در پیش از اسلام و در دوران کوته فکری، اعراب قریش فرستادن دختران جوان خود به خانه بخت را از آنجا که می بایست به خدمت فردی از طایفه دیگر در می آمدند، مایه ننگ خود دانسته و فرزندان تازه متولد شده را به بدترین روش یعنی زنده به گورکردن از بین می بردند. این فرهنگ ناشی از تفکر غلط آن زمان برای برخی ها مایه افتخار و بالندگی به حساب میامد و در این میان عده ای نیز ناچار بودند به خاطر حفظ آبرو دختران شان را علی رغم میل باطنی در زیر خاک دفن نمایند!!

مولانا اختری شرایط خاص برخی جوامع امروز را با دوران جاهلیت چندان متفاوت ندانست و افزود: برده داری در آمریکا و استعمار سرزمین های کمتر توسعه یافته توسط ابرقدرت های افسار گسیخته در سایه قوانین بین المللی ظاهرا اقدامی محکوم می باشد، اما از سوی دیگر شاهد رویدادهای تلخ و بعضا بدتر از دوران جاهلیت در اقصی نقاط هستیم. در همین زمان کشورهای ضعیف به بهانه مبارزه با تروریسم بمباران می شوند و می شنویم که زنان و کودکان بی آنکه کوچکترین جرم و یا گناهی متوجه آنها باشد، هدف سلاح هایی قرار می گیرند که در حقیقت بصورت آزمایشی بکار گرفته می شوند!

وی افعالی مانند راهزنی، دزدی و کشتن انسان های بی دفاع را از شاخصه های مهم اعراب پیش از اسلام خواند و عنوان نمود: اعمال گذشته را در عصر حاضر نیز می توان به فراوانی مشاهده کرد. در گذشته کسی را به خاطر کشتن تجار و کاروانیان محاکمه نمی کردند و امروز هم استعمار غرب را برای بمباران خاک یک سرزمین اسلامی محکوم و عاملان جنایت را مورد بازخواست قرار نمی دهند. غرب باید بداند همانطور که خدای متعال در قرآن کریم نسبت به زنده به گورکردن نوزادان بیگناه وعده داده است، آنها را هم برای کشتار تعداد بیشماری انسان بی گناه و از جمله کودکان بی دفاع دچار شدیدترین عذاب ها قرار خواهد داد. اگر عاملان کشتار مردم در اقصی نقاط تصور می کنند که مورد پرسش و بازخواست قرار نخواهند گرفت سخت اشتباه می کنند و محاکمه در محکمه الهی با دادگاه های فرمایشی که آنها ترتیب می دهند، متفاوت خواهد بود.

امام مسجد جامع مالک الملک تایباد یکی از دستاوردهای دین اسلام را اصلاح فکر بشر و تغییر در امور دانست و ادامه داد: نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم جاهلیت را از میان اعراب برداشت و روشنفکری اسلامی را حاکم کرد. همان اعراب پس از ایمان آوردن و پذیرش حقانیت کلام الهی بابت چیزی که در گذشته به جای خدا می پرستیدند بشدت نادم و پشیمان بودند. قبایل ” اوس” و ” خزرج” که بخاطر سالیان دراز جنگ و دشمنی با یکدیگر در لبه پرتگاه جهنم قرار داشتند به برکت نزول قرآن به امت واحده پیوستند، اما آدمیت فعلی دچار خدشه و آسیب شده است.

امروز نیمی از مسلمانان راه را به اشتباه رفته و در مشکل و گرفتاری بسر می برند. هجوم بیماریهای مختلف به سرزمین های اسلامی و اشغال خاک مسلمانان، همه در نتیجه دوری از اسلام و ترک سنت نبوی است، اگر همه امت اصل دین را مبدا و مقصد قرار دهند، مطمئنا مشکلات و گرفتاری ها ریشه کن خواهند شد. اصحاب بزرگوار صدر اسلام در کمتر از نیم قرن با سلاح دین و سنت کشورها را به دایره اسلام وارد کردند و ما هم اگر بخوهیم می توانیم با عنایت به نصرت پروردگار و با ” اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر” ناهنجاری ها را از جامعه برداریم.

مولانا اختری الگو برداری برخی جوانان مسلمان از فرهنگ های غربی را مورد انتقاد قرار داد و متذکر شد: آراستن موی سر به شیوه غربی و پوشیدن مشابه پیروان ادیان منسوخ، زیبنده نسل جوان نمی باشد. تراشیدن بخشی از موی سر و بلند نگه داشتن بخشی دیگر، نه سنت پیامبر است و نه اسلام آن را می پسندد. ظاهر فرد مسلمان اعم از دختر و پسر، اخلاقیات و نوع معاملات باید الگو گرفته از احادیث نبوی باشد. اسلام هرگز مسلمان را از آراسته کردن خود، از تجارت و کسب و کار و از تهیه امکانات منع نکرده است. اسلام آمده است تا نحوه زیستن و عبادت کردن را به انسان بیاموزد.

اینکه غربی ها تلاش دارند تا مسلمانان را عقب مانده نشان دهند به خاطر وابستگی بیشتر به ساخت محصولات کارخانجات آنها است. یقینا شخصی که در زندگی تقوا پیشه کند، باریتعالی از جایی به وی روزی خواهد بخشید که در تصور نمی گنجد. نهایتا آنچه را که بکاریم همان را نیز برداشت خواهیم کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن