گفتگو و مصاحبه

دوری از معارف اصیل اسلامی عامل مشکلات کنونی

مصاحبه اختصاصی آوای سنت با مولوی حق جو

آوای سنت :مولوی حق نواز حق جو،دوری مسلمانان از معارف اصیل اسلامی را زمینه ساز بروز مشکلات کنونی دنیای اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت از افغانستان مولوی حق نواز حق جو مدرس مدرسه دینی احسن العلوم

در گفتگوی اخصاصی با خبرنگار ما تاکید کرد: الله سبحان وتعالی برای نجات “بشریت” و امت رسول الله صلی الله علیه واله وسلم، دین مبین اسلام را انتخاب نمود، تا این امت بوسیله این دین بتواند با کمال امنیت و آرامش به زندگی انفرادی و اجتماعی خود ادامه دهد و در نهایت به فلاح و رستگاری نائل گردد.

مولوی حق جو افزود : اسلام تمامی ابعاد زندگی دنیوی و اخروی بشر را تضمین نموده است، اما این در شرایطی است که پیروان اسلام به دستورات و اوامرش سر تسلیم خم کنند و از نواهی و منهیاتش دوری کنند.این زمان است که این دین، انسانها را از پرتگاه هلاکت به شاهراه عزت وسربلندی سوق خواهد داد. اما هر زمانی که بشریت از احکامات و اوامر این دین غافل گردند، و به مادیات دنیا چنگ زند، جز ذلت وخواری چیزی دیگری نصیب شان نخواهد شد.

این عالم اهل سنت افغانستانی گفت:  اگر نگاهی به تاریخ قبل از اسلام داشته باشیم ،درخواهیم یافت که مردم عرب قبل از اسلام با “سنگدلی” وجور وستم زندگی می کردند. دختران معصوم را با دستان خود “زنده به گور” می کردند. سنگهایی را با دستان خود می تراشیدند و سر به سجده می افتادند وبه خاطر کوچک ترین مسائل، جنگهای قومی  و قبیله ای را در میان خود شروع می کردند.مردم عرب قبل از اسلام مردمانی بودند که انسانهای مناطق اطراف، آنها را به عنوان انسان به رسمیت نمی شناختند. اما همین مردم، زمانی که “اسلام”را پذیرفتند، بهترین انسانهای روی زمین قرار گرفتند و مجد وسعادت ابدی نصیب این مردم شد.

مولوی حق جو در بخش دیگری از این گفتگو گفت : اما چرا امروزه مسلمان در حالت اضطراب و وحشت زندگی می کند و با مشکلات دنیا “دست وپنجه” نرم می کند ؟ چرا امروزه هر جا که ناراحتی  باشد نصیب مسلمان می شود؟ چون مسلمان امروزه اهداف و مقاصد اصلی خودرا که همانا رسیدن به الله سبحان وتعالی باشد را  فراموش کرد است.

پس یگانه چیزی که سبب کامیابی ما مسلمانان می شود پیروی درست از احکام و فرامین دین مبین اسلام است.به امید چنین روزی که ما مسلمان ها همچون مسلمانان صدر اسلام با تمام معنا اسلام را در زندگی خود بیاوریم وعزت وسعادت که نصیب آنها شده بوده باری دیگر نصیب ما شود.

خبرنگار: عادل غلجایی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن