گفتگو و مصاحبه

شیخ قتالی : هدف یهود و نصارا انحراف و ابتذال جوانان ماست

آوای سنت: رئیس شورای عالی اهل سنت جنوب، هدف یهود و نصاری را انحراف نسل جوان بسوی ابتذال دانست.

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالجلیل قتالی در گفتگو با خبرنگار ما ایجاد تنوع در کلاس های مکاتب تابستانی را باعث انگیزه مضاعف در میان دانش آموزان مدارس دولتی خواند و گفت: قرآن کریم، کتاب قانون و اساسنامه حیات معنوی امت مسلمان است و ضرورت دارد تا هر شخصی که خود را مسلمان می داند، قوانین دین الهی را شناخته و آموزها را در زندگی خود و میان اهل بیتش بکار ببندد.

کودکان در یک جمع محدود به نام خانواده بیشترین تاثیر را از رفتار والدین گرفته و از هر عملی تقلید می کنند. بدین جهت آموزش سوره هایی از قرآن در کنار آموزش آداب و رفتار، ذهن های کودکانه را تقویت بخشیده و در مدرسه هم به دانش آموزان موفق در زمینه حفظ و یادگیری تبدیل خواهند شد.

شیخ قتالی با یادآوری این مطلب که مدارس دینی اهل ‌سنت جنوب کشور برای دانش آموزان مدارس در مقاطع دخترانه و پسرانه برنامه های جامعی را در بخش مکاتب در نظر گرفته است، افزود: تلاش می کنیم تا تنوع لازم در کنار آموزش جزو برنامه ها گنجانده شده و در مورد سایر علاقمندی های اعضاء مانند برپایی کلاس های تقویت زبان خارجه، تفسیر احکام، احادیث و فقه بزبان ساده، آموزش ابتدایی کامپیوتر و فراهم ساختن فضای ورزشی، اقدامات کافی بعمل آید.

بعلاوه حضور در محیط های جمعی معنوی شامل مکتب خانه ها، مساجد جامع و محلات بر روح و روان نسل آینده تاثیرات مفیدی به همراه داشته و مضافا کمک می کند تا دانش آموزان ظرفیت های درونی شان را بهتر بشناسند. با دانستنی های عصر جدید آشنا شده و نسبت به آسیب های زندگی آگاهی کافی پیدا کنند. لذا والدین باید نسبت به ثبت نام دانش آموزان در کلاس های مکاتب جدیت بخرج داده و فرزندان شان را به بهانه های مختلف از تحصیل رایگان در مکاتب محروم ننمایند.

مدیر مدرسه دینی صدر الاسلام بندر خمیر، عبرت از داستان زندگی انبیاء الهی را بیانگر اهمیت دین در زندگی دانست و اظهار داشت: انبیاء سختی های فراوانی را تحمل کردند تا دین خدا در روی زمین پراکنده شود. آگاهی از اهمیت رسالت خطیر نبوی و دشمنی ها یهود و نصاری با دین خداوند، این مفهوم را می رساند که فرزندان به فهم نقش دین در زندگی رسیده و بدانند که بروز بودن، قرآن و نماز را از زندگی حذف نمی کند.

حیات و ممات از زمان آدم علیه السلام بوده است و تا مادامی که نسل آدم بر روی زمین حیات دارد، دین برقرار خواهد ماند. دسیسه های دشمنان دین هر روز ابعاد تازه تری به خود می گیرد. آنها در دوران شکوفایی دین، عده ای را مامور کردند تا با لباس مبدل در میان امت رخنه کرده و به اختلافات مذهبی دامن بزنند.

رئیس شورای عالی اهل سنت جنوب در این گفتگو، شرایط امروز را متغیر توصیف کرد و عنوان نمود: دشمن قصد دارد نسل جوان ما را به انحراف و ابتذال بکشاند. از این رو می طلبد که بسیار مراقب بوده و با بستر سازی زمینه های فعالیت های قرآنی، دین را تقویت کنیم. سختی ها را تحمل کرده و فرصت تحصیل و یادگیری را برای فرزندان مهیا سازیم. محبت به نبی خدا، اهل بیت ایشان و مبدت با اصحاب رصی الله عنهم مشق بزرگ دینداری است.

این عالم شاخص اهل سنت خاطر نشان ساخت: گذشته را مربوط به گذشته ندانیم، زیرا دین در گذشته، حال و آینده جریان دارد. تمامی درس های قرآن کریم بروز هستند و باید بدانیم که احادیث نبوی تاریخ مصرف ندارند. هر پندی که از زبان مبارک پیامبر صلی الله علیه واله وسلم گفته شده است برای نجات امت از عذاب اخروی بوده است. برای اهل دین، دو فرض همواره توصیه شده است. ابتدا اینکه خود عامل به دستورات باشند و سپس به فرزندان نیز تکالیف دین را بیاموزند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن