گفتگو و مصاحبه

ضرورت ارائه راهکارهای عملی برای حل مشکلات اساسی جامعه

آخوند پروانه در گفتگو با آوای سنت

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت جرگلان اجتناب از شعار صرف و ارائه راهکارهای عملی را باعث ایجاد انگیزه در مردم برای شرکت در انتخابات خواند

به گزارش خبرنگار آوای سنت، آنا آخوند پروانه در گفتگو با خبرنگار ما مهمترین هدف برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را نظرخواهی عمومی از مردم درباره اوضاع کنونی کشور دانست و گفت: برگزای انتخابات بدین معنا نیست که الزاما شاهد تغییر در بدنه قوه مجریه باشیم و چه بسا می بینیم که رضایت مندی از یک دولت باعث می شود ملت در فرصت انتخاب مجدد نیز به رئیس جمهور وقت رای می دهند.

اکنون زمان انتخاب رسیده و از سوی دیگر ما با یک سری تهدیدات جدی به نام غول گرانی و بیکاری روبرو هستیم. در طول تاریخ مردم آزاد اندیش همواره در برابر تهدیدات خارجی سربلند بیرون آمده اند. نمونه این تهدیدات تجاوز رژیم صهیونیستی به خاک مقدس کشور فلسطین است که اخیرا شاهد دور جدیدی از کشتار زنان و کودکان بی گناه و بی دفاع در آن بودیم، اما آنها باز هم شکست خورده و به جای قبلی شان برگشتند.

وی در این باره افزود: اگر بنای یک تهدید عامل انسانی باشد، می توان با آن مبارزه کرد. پیروزی در چنین میدان هایی البته بدون خسارات های مالی و جانی نخواهد بود که این تجربیات در فلسطین، عراق و سوریه بارها تکرار شده و امنیت نسبی سرانجام به این کشورها بازگشته است. از حق نگذریم که حمایت مردم و نظام اسلامی ما از دولت و مردم سرزمین های بی دفاع در پایمردی و پایداری فلسطینیان اثر دو چندان گذاشته است. لذا با تهدیدات خارجی می توان مبارزه کرد، لیکن بیکاری و گرانی تهدیدهایی هستند که عبور از آنها نیاز به همت همه جانبه و مشارکت تمام مردم در صحنه دارد.

آخوند پروانه تاکید کرد: رهبر معظم، سیاستمداران، علمای حوزه ها و تحلیل گران بر این باور هستند که توقع بیش از حد از مردم برای تحمل گرانی نمی تواند ثبات در کشور را پایدار نگه دارد. برخی کالاها هستند که برای گذاران زندگی به آنها نیاز شبانه روزی داریم. دانش آموزان کم کم باید آماده رفتن به مدرسه شوند و برای رفتن به سرکلاس نوشت افزار می خواهند. خانواده هایی که صاحب اولاد می شوند، دغدغه تهیه لوازم ضروری را دارند که روز به روز قیمت شان افزایش پیدا می کند. جوانانی که قصد ازدواج دارند مسکن و خانه می خواهند. شروع زندگی جدید باید توام با آرامش باشد و نبود آن باعث شده است تا زندگی تعداد زیادی از جوانان دچار بحران شود.

امام جمعه اهل سنت جرگلان بازنگری در سیاست گزاری ها را لازمه بازگشت شرایط اقتصادی به وضعیت عادی خواند و عنوان نمود: تا زمانی که به نفع مردم تغییر ایجاد نشود، پسرفت ها و آسیب ها ادامه خواهد داشت. برخی از آسیب ها هستند که خود را در دراز مدت نشان می دهند. کاهش آمار ازدواج یک نمونه از همین آسیب ها است. تک فرزندی آینده نیروی کار کشور را به خطر می اندازد و سالها وقت لازم است تا اینکه بتوان کاهش جمعیت را جبران کرد. یکی از راهکارهای دولت برای تشویق در زمینه ازدواج افزایش وام ها بود که کمک مهمی به کار نمی کند. در سایر بخش ها نیز شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم. مسکن دست نیافتنی تر شده و کسی که بخواهد زندگی مستقلی را شروع کند، باید قیمت چند برابر یک خانه معمولی را بپردازد، پس باید هر چه زودتر فکری برای آینده این مردم صورت بگیرد و اکنون که نوبت انتخابات است در گام نخست خود مردم می توانند در این امر مهم دخیل باشند.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: خواست دشمن یعنی تحریم انتخابات هیچ گره ای از مشکلات را باز نمی کند. با این حال به مردم باید حق داد تا از اوضاع و احوال جامعه ناراضی باشند. انتخابات با تبلیغات میدانی و استفاده از همه ابزارهای جذب مخاطب معنا پیدا می کند، اما نباید با شعار و وعده مردم را فریب داد. در هر دوره انتخاباتی شعار ابزار مهمی برای کاندیداها بوده است، ولی دیدیم که وعده ها صورت عملی پیدا نکردند و نه تنها چیزی به سفره ها اضافه نشد که از همان حد قابل قبول نیز کم شده است.

بزرگترین دغدغه امروز خانواده معیشت و آتیه فرزندان است. والدین چیزی برای خودشان نمی خواهند و همه تلاش آنها بافی گذاشتن توشه برای آینده فرزندان است . دولت وظیفه دارد برای هر فرزندی که در این کشور متولد می شود راهکار حمایتی تعریف کند. اینکار در کشورهای دیگر در حال انجام شدن است، ولی در کشور ما حمایت ها کم و محدود است. وقت ان رسیده که در قوانین کشور بازنگری داشته باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن