گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

ظرفیت های بانوان فرصتی برای توسعه

گفتگوی خانم سارا خوشخوی با آوای سنت

آوای سنت: دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش و رئیس خانه احزاب استان سیستان و‌ بلوچستان، انتخاب بانوان در راس هیئت رئیسه شورای شهر سراوان را نشان دهنده اندیشه باز و توسعه یافته اعضای پارلمان محلی آن خواند

به گزارش آوای سنت، سارا خوشخوی دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش و رئیس خانه احزاب استان سیستان و‌ بلوچستان به بهانه انتخاب دو بانوی بلوچ به عنوان رئیس و نایب رئیس شورای شهر سراوان بعنوان نخستین تجربه به خبرنگار ما گفت: زنان اساس توسعه جوامع هستند. قطعا بانوان آگاه به مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و برخوردار از عقبه اجتماعی در مطالبه گری و دفاع از حقوق مردم نقش موثری را در فرایند دستیابی جوامع به توسعه پایدار و متوازن ایفا خواهند کرد.

از سوی دیگر وجود نهادهایی مانند شورای اسلامی شهر و روستا که بر پایه دموکراسی بنا شده اند با اجرایی شدن اصل یکصدم قانون اساسی در سالهای گذشته، راه را برای حضور و‌ مشارکت زنان در سبستم مدیریتی و برنامه ریزی جامعه هموار نموده اند.

وی اعتماد جامعه به ظرفیت های و قابلیت های بانوان را یک تحول مثبت دانست و افزود: از همه مهمتر وجود مردمی که این مهم‌ را درک کرده و با دادن رای اعتماد به نیمه موثر جامعه و مشارکت دادن آنها در سیستم مدیریت شهری، پیام خود را برای داشتن جامعه ای توسعه یافته که قطعا توسعه پایدار شهری اولین گام آن می باشد به جامعه و مسئولان کشوری و استانی به ویژه اعضای پارلمان شهری مخابره کنند. لازمه فراهم‌ نمودن‌ راه دست یابی به توسعه در جوامع به ویژه جوامع سنتی است.

جای بسی خوشحالی است که اعضای شورای شهر حضور دو بانوی راه یافته به شورای شهر سراوان‌ را با انتخابشان به عنوان رئیس و نایب رئیس بسیار گرامی داشتند و این خود نشان دهنده ی اندیشه باز و توسعه یافته اعضای پارلمان محلی شهرستان سراوان است.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش و رئیس خانه احزاب استان سیستان و‌ بلوچستان خاطر نشان نمود: جا دارد انتخاب دکتر ژیلا میرمرادزهی و جمیله بهرامی را به عنوان‌ اولین‌ بانوانی که ریاست و نایب رئیسی شورای شهر سراوان را بر عهده گرفته اند. به این دو بانوی گرانقدر به اعضای شورای شهر مردم سراوان به ویژه جامعه زنان تبریک بگوییم.

امید است این عزیزان که اولین سکانداران زن در مدیریت شهری سراوان بشمار رفته و‌ چنین مسئولیتی سنگینی را بر عهده گرفته اند در کنار دیگر اعضای شورای شهر گام مهمی در راستای توسعه پایدار شهر سراوان‌ برداشته و با عملکرد موفق شان راه را برای حضور دیگر زنان در عرصه مدیریت و برنامه ریزی و تصمیم سازی جامعه هموار نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن