گفتگو و مصاحبه

مولانا صالحی : دنیای اسلام نیازمند وحدت و انسجام است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد سیاست رسانه های منتسب به رژیم صهیونیستی را تحریف وقایع و اتفاقات روز دانست.
به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالباری صالحی در گفتگو با خبرنگار ما نشست های نمایندگان اسرائیل با برخی سران عربی کشورهای منطقه را نتیجه حاکمیت سیاست غرب در خاورمیانه عنوان کرد و گفت: آنچه که ما امروز از سران کشورهای اروپایی مشاهده می کنیم اتحاد بر علیه اسلام و جلوگیری از افزایش مسلمانان با هر وسیله و راهکار است.

در این میان متاسفانه برخی حکام عربی خاورمیانه به جای حفظ رویکرد وحدت و تقویت آن در سطح جهانی، عملا تبدیل به حامیان رژیم غاصب صهیونیستی شده اند.

این حکام غرب زده به جای حفظ منافع مسلمانان که یک تکلیف و وظیفه دینی و شرعی به حساب می آید اهتمام خود را در جهت برآورده کردن اهداف سران آن ممالک بکار گرفته اند.

امارات متحده عربی به تل آویو هواپیمای مسافربری می فرستد و عربستان که ادعای ام القرایی در میان جهان اسلام می کند، بارها با نمایندگان دولت اسرائیل دیدار و گفتگو کرده است. حکام منطقه می کوشند تا با جلب رضایت غربی ها، پایه های حکومت شان را مستحکم کرده و مدت بیشتری در مسند قدرت باقی بمانند.

مولانا صالحی با تاکید بر نقش آمریکا و تاثیر جنگ سوریه و اوکراین در معادلات منطقه ای و از جمله خاورمیانه یادآور شد: واضح است که ارتباط با اسرائیل به چند کشور عربی محدود نمی شود و هستند دولی که با این رژیم ارتباطات پنهانی برقرار کرده اند. از سوی دیگر صهیونیسم بین المللی بیشترین نفوذ را در میان رسانه ها دارد و باید قبول کرد که جهان اسلام در بکارگیری از ابزار رسانه کمتر موفق بوده است.

تریبون های تحت اختیار رژیم صهیونیستی با استفاده از سرمایه گذاری های کلان می کوشند تا با تحریف حقایق، اخباری را به روی آنتن ببرند که در باور عمومی بگنجد.

مسلما احیای مجمع سران کشورهای اسلامی راهکاری مطمئن و قوی در برابر نفوذ اسرائیل در منطقه خواهد بود و ما به این سد محکم نیاز داریم تا نگذاریم نقشه های آمریکا و اسرائیل به تحقق بپیوندند.

مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد راجع به شرط عربستان در خصوص عادی سازی با اسرائیل در قبال به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی سران آن رژیم، متذکر شد: طرح چنین مسئله ای خارج از منطق عقلانی و تفکر است. چطور می توان از یک دولت غاصب طرد شده از سوی اکثریت مسلمانان خواست تا فلسطین را به رسمیت بشناسد!

چیزی که امروز از عربستان دیده می شود ارائه طرح های مدل آمریکایی می باشد. یقینا این رویه خطراتی را برای جهان اسلام به دنبال خواهد داشت.

به اسرائیل نباید با جمعیت مهاجر سه میلیونی اش اجازه داد تا به حیات خود در فلسطین ادامه دهد. نباید گذاشت تا غزه در محاصره باشد. اگر بنا به طرح شرط و شروط است تصمیم گیرندگان واقعی مردم مسلمان خواهند بود. زمان آن شده است تا سران عربی از خواب غفلت بیدار شده و مسائل را آن گونه ببینند که اتفاق می افتند.

این عالم شاخص اهل سنت، وابستگی اقتصادی سران کشورهای عربی به اروپا را از دیگر دلایل نبود تفکر سیاسی در نزد حکام آن برشمرد و خاطر نشان ساخت: سود حاصل از فروش نفت رویه وابستگی اعراب به کالاهای کارخانجات بیگانه را بیشتر کرده و اراده ای برای ایجاد چرخه تولید در داخل ندارند. این کشورها به جای وابستگی محض، باید به سوی پیشرفت گام بردارند و این مهم در سایه اهمیت به علم و نگاه به افق های پیشرفت ممکن خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن