گفتگو و مصاحبه

هدف دشمنان ترسیم چهره ای خشن از اسلام است

آوای سنت: معاونت اهل سنت حوزه علمیه مسجد جامع قبا در بندرترکمن هدف قدرت ‌های بزرگ را ترسیم تصویری زشت از دنیای اسلام در میان جوامع مختلف برای رسیدن به خواسته های شان دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالغفور آخوند رومی در گفتگو با خبرنگار ما در پاسخ به سوالی درباره چرایی اسلام ‌ستیزی در غرب با گریزی به وقایع صدر اسلام گفـت: اسلام ستیزی یکی مسئله جدید در یک یا دو قرن گذشته نیست، بلکه دشمنان دین از بدو طلوع خورشید اسلام از انجام هرگونه کاری در جهت تضعیف قرآن و اسلام فروگذار نکرده و زین پس هم نخواهند کرد. این پدیده در کشورهای غربی طی گذشته و امروز به شدت ادامه داشته است.

فندلی از اندیشمندان غربی معتقد است که جهل عموم مردم در غرب نسبت به اسلام عوامل متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین شان لابی یهودی – آمریکایی در ترسیم تصویری زشت از مسلمانان و همچنین نشان دادن تصویری از اسرائیل به عنوان یک دولت ضعیف می باشد که همواره از سوی اعراب و سایر مسلمانان مورد تهدید قرار دارد!

این اندیشمند غربی همچنین دلیل دیگر جهل جوامع غربی نسبت به اسلام و مسلمانان را اکتفا کردن به سخن گفتن از اخلاق مسیحی و یهودی به عنوان اخلاق مقبول جهانی و شایسته پیروی در جامعه غربی معرفی می‌کند.

آخوند رومی متصف کردن اسلام به تروریسم توسط دولت‌ های غربی و همچنین متصف کردن مسلمانان به تعصب و افراطی‌گری را از دلایل دیگر دلایل اسلام ستیزی بنا به باور فندلی در غرب خواند و افزود: در میان سیاستمداران غربی معمولا از خشونت مسلمانان نسبت به زنان، خشونت بر غیر مسلمانان، رد دموکراسی و مردم سالاری و همچنین ترس از جنگ احتمالی اسلام و غرب صحبت هایی به میان آمده است.

در دوران طلایی فتوحات اسلامی و حوادث ناشی از آن مانند درهم شکستن کاروان‌ های نظامی روم و انهدام مراکزشان زیر گام ‌های سربازان مسلمان نخستین تجربه‌های دردناکی بود که غرب در اولین رویارویی با جهان اسلام تجربه کرد. لذا این مسئله موجب تثبیت نگاه تردیدآمیز و بلکه عداوت جویانه حکام غربی نسبت به اسلام و مسلمین شده است.

امام جماعت مسجد نور بندرترکمن نتیجه وقوع بحران‌های متعدد در جهان اسلام را باعث تنزل رابطه مسلمانان به لحاظ مشارکت در تمدن و ارتقاء سطح بشری نسبت به سایر ملل عنوان کرد و یادآور شد: در سطح سیاسی، جنگ ‌ها و نزاع‌ های مسلحانه مانند فلسطین، عراق، افغانستان، سودان، سوریه، لبنان موجب آن شده که کشورهای اسلامی از پیشی گرفتن بر غرب ناتوان باشند.

آمارهای اقتصادی نشان می دهند که هم اکنون بیش از نیم میلیارد مسلمان در زیر خط فقر زندگی می‌کنند.در سطح فرهنگی نیز به نظر می‌رسد که جهان اسلام تقریبا به طور کامل از انقلاب ‌های معرفتی، اطلاعاتی و علمی که جهان شاهد آن بوده، منقطع شده و تقریبا کم‌ترین سهم را در این انقلاب ‌ها داشته است. بنابراین بسیار دشوار است که انسان غربی که تنها سیمایی تحریف شده از اسلام را می شناسد بتواند با این دین تعامل عاطفی برقرار نماید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن