گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

هشدار عالم اهل سنت درباره فتنه های عصر حاضر

مولانا سیدزاده: فضای مجازی و ماهواره بلای عقیده مردم هستند

  آوای سنت:استاد حدیث مدرسه علوم دینی عین العلوم گشت به خانواده ها نسبت به مفاسد اجتماعی و آسیب های  فضای مجازی هشدار داد.

به گزارش آوای سنت مولانا عبدالحکیم سید زاده در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اهمیت بخشی خانواده ها به استفاده از برنامه های ماهواره ای و کنکاش در فضای مجازی، اثرات منفی فیلم های مبتذل را از بمب اتم هم مخرب تر خواند و گفت: فیلم های مبتذل همه ی ارزش های انسانی را زیر سوال می برد.

تماشای این گونه فیلم ها ایمان جوان را بر باد می دهد و اخلاقیات را از مخاطب می گیرد. جهان کفر تمام اعمال فاسد تهیه کنندگان فیلم های مبتذل را ضبط کرده از طریق ماهواره به سوی جهان اسلام ارسال می کند. پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می فرماید،روزگاری می رسد که فتنه ها از فضا پرتاب می شوند و نمونه آن همین شبکه های ماهواره ای هستند.

وی افزود: آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم فتنه های آخر زمان را پیش بینی کرده بودند و فرموده بودند  که فتنه ها مثل  قطرات باران در همه جا می بارند. این فتنه ها همین وسایل و اختراعات جدید هستند.

امروز اینترنت و موبایل به محور زندگی انسان ها تبدیل شده و ایجاد شر می کنند. عصر امروز به تعبیری عصر فتنه ها نام گرفته است. فتنه ی ربا خواری، فتنه اینترنت و فتنه اختلاط دختر و پسر در فضای برخی دانشگاه ها که به جای آنکه محیطی برای کسب علم اندوزی باشد، به محیط نامناسب شهوانی تبدیل شده است. عصر فتنه ساحرانی که پول، مال و ایمان مردم را از آنها می گیرند. فتنه جاهلانی که فتاوی غلط می دهند و نه تنها خود گمراه شده اند، بلکه مردم را نیز به گمراهی می کشانند.

مولانا سید زاده طی این گفتگو جوانان امت اسلامی را مخاطب قرار داد و اظهار داشت: شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی هر چند که خالی از فایده نیستند، اما چه بسیار جوانانی هستند که از همین طریق دچار ارتداد فکری و عقیدتی می شوند. تخریب اخلاق، تقلید الگوهای غربی، سستی در نماز، گرفتاری در چنگال گمراهان، تنبلی، بیکاری، آسیب به آموزش و تربیت و ارزش های دینی، همه و همه با استفاده نادرست از این تکنولوژی حاصل می گردد.

استاد شاخص حدیث مدرسه علوم دینی عین العلوم گشت با تحلیل تغییرات به وجود آمده در زندگی امت اسلامی پس از پیدایش شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی، طریقه کنونی زندگی در جامعه اسلامی  را شبیه به رسوم یهود و نصاری توصیف کرد و ادامه داد: به تشبیه رسول گرامی اسلام برخی از میان زنان امت اسلامی مانند شتران سرکش هستند. این گروه مثل شتر آزادی مطلق و بی بند و باری را می خواهند و گر چه ظاهرا مسلمان هستند، ولی به بهشت نمی روند و بوی بهشت هم به آن ها نمی رسد. حال آن که بوی بهشت را می توان از فاصله پانصد سال احساس کرد.

مولانا سید زاده متذکر شد: زنان امت الهی باید لباس، پوشش و حجاب کامل داشته باشند. لباس برای زن عبادت است. پوشیدن پیراهن برای مردان فرض و عبادت شمرده نشده و بلکه از آداب است، اما پیراهن و چادر برای  زن عبادت می باشد.

متاسفانه امروزه بی حیایی زنان غربی بر زنان جهان اسلام اثر گذاشته و این از نشانه های قیامت است. زمانی که انسان فتنه های آخر الزمان را در کتب حدیث می خواند، گمان می کند که پیامبر عظیم الشان با وی همراه شده در جامعه حضور دارد.

این گمان به آن دلیل است که آن حضرت صلی الله علیه و آله وسلم از وحی سخن می گفت. ایشان می فرماید، روزگاری می رسد که حیا از چهره زنان رفته و بر مردان چاه طلبی  مستولی می گردد. رحمت از قلوب حکّام کشیده می شود. اینها نشانه هایی هستند که امروز بعنوان آفات و بلیات جهان اسلام به عینه قابل مشاهده هستند.

این عالم اهل سنت بلوچ، راه نجات از فتنه های فضای مجازی را در ترویج فرهنگ استفاده صحیح از امکانات ارتباط جمعی دانست و عنوان نمود: چه تعداد دخترانی که عفت شان بر اثر استفاده غلط از اسباب از بین رفته و ازکانون گرم خانواده محروم شده اند. استفاده از امکانات فضای مجازی بیشتر باید در اماکن عمومی باشد نه در اماکن خصوصی، زیرا که در فضای خصوصی حمله شیطان شدیدتر می شود. چه بسیار جوانانی که از نظر عقیده و اخلاق در مسیر انحراف گام بر می دارند. ما باید این وقایع را مطالعه کرده و از آنها درس های لازم را بگیریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن