گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

چشم طمع غرب بر سرزمین های اسلامی

گفنگو با ماموستا ثنایی عالم جوان کرد

آوای سنت: عالم جوان کرد اهل سنت کشور استفاده بهینه از ظرفیت های داخلی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش آوای سنت، ماموستا عبدالسلام ثنایی دست بردن در معاملات را کسب درآمد نامشروع خواند و گفت: گرانی و وضعیت سخت معیشتی نباید باعث شود که برخیها اخلاق در معاملات را فراموش کرده و برای کسب درآمد بیشتر قیمت اجناس را بالا ببرند.احتکار کالاهای ضروری مردم در شرایط تحریم های ظالمانه ،اقتصاد کشور را دستخوش تغییرات و افزایش قیمت کالاها کرده است.عده ای در لباس بازاری با سوء استفاده از نیازهای جامعه آب به آسیاب دشمن می ریزند و خواسته یا ناخواسته شرایط  را برای مصرف کنندگان اقلام  مورد نیاز دشوارتر می کنند.

پس از دوره شکوه و عظمت امپراطوری عثمانی که از آن به عنوان اقتدار اسلام در میان سایر دول و ادیان یاد می شود، غربی ها به فکر افتادند تا این عظمت را به پایین کشیده و برای همیشه نامی از آن در روی کره خاکی باقی نگذارند. بسیاری از جوانان نسل امروز سوالات متعددی را درباره علل دشمنی غرب با اسلام مطرح می کنند که می بایست توسط علما و مورخین اسلامی به سوالات آنها پاسخ داده شود.

وی با اشاره به ضرورت مطالعه وقایع اسلام در پس از دوران خلفای راشدین افزود: بی تردید قرآن کریم کامل ترین کتاب برای به هدایت رسیدن بشر است. لیکن تعدادی زیادی کتب نیز توسط امامان اربعه، مورخین و دانشمندان در تحلیل و وقایع دوران حکومت های اسلامی به تالیف در آمده اند که باید در زمینه مطالعه آنها نیز همت گماشت. غربی ها ظاهرا خودشان را دوست و دلسوز مسلمانان می دانند، اما ما می دانیم آنچه که آنها از کتب انجیل و تورات نقل می کنند، صرفا برای سوء استفاده از باورهای مسلمانان است. ما به بیانات انجیل و تورات ارزش قائل هستیم و قرآن کریم را کامل کننده سایرکتب می دانیم، لیکن غربی ها بارها و بارها به کتاب مقدس مسلمانان جسارت ورزیده و نسبت به ان بی احترامی می کنند.

معمولا می توان به یک تفاوت عمده و آشکار در خصوصیات دولتمردان اسلامی با دولتمردان غربی از جمله پیروان مسیح و یهود پی برد. اولا اینکه تعداد زیادی از سیاستمداران ممالک اسلامی ، تحصیل کرده مدارس دینی هستند و به مفاد شرع دین و احکام اسلامی تسلط دارند و ثانیا دولتمردان اسلامی کتابی را می خوانند که با گذشت قرنها، هیچ تحریف و دستبرد در محتوای آن صورت نگرفته است، ولی به ضرس قاطع می توان گفت نسخه های کتب انجیل و تورات امروزی همان هایی نیستند که از ابتدا بوده اند.

ماموستا ثنایی تعداد قابل توجهی از اساتید دانشگاه ها و مراکز علمی را جزو تحصیل کردگان حوزه ها و مدارس دینی خواند و عنوان نمود: بیشمار می توان از اطبایی نام برد که ضمن داشتن تحصیلات عالی دولتی، مدارک  سطح بالای حوزوی نیز داشته و در کنار طبابت، به تدریس در دانشگاه های دینی هم مشغول هستند. بسیار اساتید را می توان نام برد که ضمن تدریس در دانشگاه های دولتی، در مراکز دینی نیز دروس معارف و الهیات را آموزش می دهند. این افراد اهرم های توانمند جوامع اسلامی به حساب می آیند که نه تنها در مراکز اسلامی، بلکه در قلب اروپا و آمریکا به نسل جوان مسلمان تعلیمات دینی ارائه می دهند.

پیش بینی می شود در آینده نزدیک تعداد مسلمانان در اروپا تا چند برابر کنونی افزایش پیدا کند و به امید خدا شاهد شکوفایی مجدد اسلام و این بار از قلب اروپایی خواهیم بود که خودش را تمدن می داند، ولی در عمل ثابت کرده است که اهداف و سیاست هایش را با استفاده از زور و دیکته کردن خواسته هایش به کشورهای ضعیف دنبال می کند.آنها باید بدانند که اسلام دین برتر است. دینی که همه انسان ها را با هم یکسان و برابر می داند.

این فارغ التحصیل حوزه علمیه نگل تاکید کرد: غربی ها از یک قرن پیش اشغال سرزمین های اسلامی در آفریقا و آسیا را به مرحله اجرا گذاشتند. در همان دوران هم اراده مردمی  حکایت از مخالفت با اشغالگری داشت. امروز هم غربی ها سعی دارند همان سیاست را به  شکلی جدید اجرا کنند. آنها کارخانه های اسلحه سازی و ماشین سازی خودشان را برای جذب بازارهای مناطق نفت خیز فعال نگه داشته اند تا با فروش تولیدات شان بر منابع خدادادی دسترسی آسان داشته باشند. اکنون مردم درهمه جهان اسلام  به بیداری واقعی رسیده و استعمارگر را را تحت هیچ  شرایطی نمی پذیرند. منابع هر کشوری متعلق به مردم آن سرزمین است.

اگر اتحاد ما کامل شده و مانند دیگران در تولید محصولات با کیفیت به مرز خودکفایی برسیم، می توانیم دست بیگانگان را از منطقه کوتاه کنیم.

دولتمردان و مسئولین باید قدر استعدادها و نخبه هایشان را بدانند و با فراهم کردن بسترها در داخل کشور، ظرفیت ها را به کار بگیرند تا دانش خودشان را در اختیار مردم سرزمین شان بگذارند، نه اینکه کشوری مانند آمریکا نخبگان را جذب کند. ما نیاز به مدارس دانشگاهی دینی با ساز و کار مناسب و جذب فارع التحصیلان در آنها داریم تا غنای علمی و دینی فرزندان نسل آینده موجب شکوفایی کشور در تمام زمینه ها شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن