گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

محکومیت هتک حرمت علمای اهل سنت در رسانه های خارجی

گفتگوی اختصاصی مولوی احراری با آوای سنت

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه احناف خواف توهین برخی از رسانه های خارج از کشور به علمای اهل سنت را به شدت محکوم کرد.

به گزارش آوای سنت، مولوی عبدالعزیز احراری با محکوم دانستن توهین به علمای اهل سنت از سوی برخی از رسانه های خارج نشین، دست اندرکاران آنها را عمل تفرقه و چند دستگی در دنیای اسلام خواند و گفت: شرع مقدس توهین و تخریب جایگاه و شخصیت هیچ فردی و خاص علمای اسلام را نمی پذیرد و کسانی که دست به این قبیل کارها می زنند، یقینا دست پرورده اجانب و بیگانه هستند.

وی افزود: آنها از هر دستاویزی برای رسیدن به اهداف شوم و پلید خود بهره می برند. یکی از اهداف پلید آنها این بود که خواستند در قضیه سراوان مردم و مسئولین را بر علیه یکدیگر شورانده و بر ناامنی ها دامن بزنند. ارشادات حکیمانه و پند آموز مولانا عبدالحمید باعث شد تا مردم با مسئولین همیاری کرده و آن امنیتی که دشمنان خیال می کردند از جامعه رخت بر بسته است، ظرف مدت کوتاهی برقرار گردید. اینجا بود که رسانه های معاند تاب تحمل را از دست داده و از چهره واقعی خودشان رونمایی کردند.

مولوی احراری با بیان اینکه اهل سنت مدیران شبکه ها و رسانه های معاند را دلسوز خود نمی دانند، افزود: آنها متوجه نیستند که حفظ وحدت و امنیت در درجه اول خواست همه مردم ایران اعم از شیعه و سنی است. مدیران این شبکه ها در اصل کار رسانه ای نمی کنند. آنها اگر اهداف خیرخواهانه داشتند، هیچ وقت به علما توهین و جسارت نورزیده و سعی نمی کردند تا مردم را در مقابل آنها قرار دهند. معاندین اطلاع چندانی از مسائل داخل کشور ندارند و هدفشان ایجاد آشوب و ناامنی درمناطق مختلف و  به ویژه مناطق مرزی است. مولانا عبدالحمید و مولانا مطهری شخصیت های طراز اول و صاحب جایگاه در میان اهل سنت هستند و هر نوع توهین به ایشان و همچنین سایر علما محکوم است.

اهل سنت واقعی بر مقوله وحدت میان مذاهب تاکید زیادی ورزیده و مطالباتش را از طریق قانونی و از سایت ها و تریبون های رسمی دنبال می کنند، لذا از سایتی که در خارج از کشور فعال است و با دشمنان اهداف مشترک دارد، انتظاری جز تخریب شخصیت علما و همکاری با معاندین نمی رود.

این حافظ قرآن کریم و مسئول امور مکاتب حوزه علمیه احناف خواف اظهار داشت: بزرگنمایی یک اشتباه تایپی در فضای مجازی و نشر اطلاعات گمراه کننده، کاری است که تنها از یک رسانه مجهول الهویه برمی آید. امروز دشمنان چه در لباس مدیر یک فضای مجازی و ایجاد پایگاه های نظامی در منطقه و یا اشغال سرزمین های اسلامی قصد گرفتن ماهی از آب گل آلود را دارند. عموم اهل سنت باید هوشیار باشند تا گول برنامه های آنها را نخورند. این یک حربه است که دشمن به راه انداخته و با پوشیدن لباس مسلمانان و اسامی مستعارمی خواهد تا در کشورهای منطقه جنگ مذهبی ایجاد کند.

آنچه که عوامل بیگانه به آن امید بسته اند، پخش یک سری شایعات کذب،دروغ و گمراه کننده در فضای حقیقی و مجازی می باشد. شایعات متاسفانه تاثیر زیادی روی مردم و علی الخصوص بر روی اقشار جوان دارند. توصیه و سفارش اینجانب این است که با توجه به غنی بودن مناطق مختلف از وجود علما، کاربران جوان سوالات و ابهامات شان را با مراجعه با علمای شناخته شده و واقعی برطرف کنند. افراط و تفریط نقشه ای است که جوامع اسلامی ما را مورد تهدید قرار می دهد. اهل سنت دشمنان و دوستانش را به خوبی می شناسد و در اصل احترام به مذاهب، خودداری از افراط و تفریط و حفظ وحدت اسلامی از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهد کرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن