آنتی شبهاتکتب و ناشران

معرفی کتاب : پندار خداباوران یا توهم بی‌خدایان

آوای سنت : سالها پیش بود که صفحات اسلام ناباوران را دنبال می‌نمودم. در پس اغلب شبهات نام یک دانشمند می‌درخشید! او کسی نبود جز پروفسور‌ ریچارد داوکینز، تکامل‌گرای بریتانیایی. تقریباً تمام صفحات بی‌خدایان و ندانم‌گرایان به نشر آثار داوکینز پرداخته‌اند. او تاحدی به قلب جوانان این مملکت نفوذ کرده که برای او بنیاد نشر آثار داوکینز به زبان فارسی تأسیس نموده‌اند.

شاید شما هم با گفتگوی پروفسور داوکینز حتی با جوانان مسلمان بر سر اخلاقیات و آیات جنگ در قرآن آشنا هستید. ریچارد داوکینز کتابی تحت عنوان “پندار خدا” نوشته که بعد از بیش از ۱۵سال نشر نسخه اصلی انگلیسی آن، هنوز که هنوز است ترجمه فارسی با قید “ممنوعه” در فضای مجازی کشورهای خاورمیانه رواج دارد.

کتاب “توهم خدا”برای مدت‌ها پرفروشترین کتاب دنیا بود و همچنان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین منابع بی‌خدایان برای انکار وجود خدا به جامعه ما عرضه می‌گردد. این در حالی است که ریچارد داوکینز در هیچ جای این کتاب ادعا نمی‌کند عدم وجود خدا را اثبات کرده و بلکه صراحتاً می‌گوید: عدم وجود خدا قابل اثبات نیست. تمام تلاش‌هایش به اینجا می‌رسد که می‌گوید: قریب به یثین (و نه به یقین) خدایی وجود نداد! اما از آنجا که پروفسور هنوز محبوب قلبهای بی‌خدایان و ندانم‌گرایان دنیا است یکی از جوانان این سرزمین به نقد کتاب پندار خدا پرداخته است. او گزینشی عمل نکرد بلکه خط‌به‌خط ادعاهای پروفسور را ابتدا در کتاب خود نوشت و سپس پاسخ را تقدیم مخاطبان نمود. نوشتن این نقد حداقل پنج سال زمان برد.

منتقد کتاب “پندار خدا” می ‌گوید ریچارد داوکنز دانشمند قابلی است اما الهی‌دان خوبی نیست و آنچه نوشته در حوزه الهیات است و محتوای این کتاب شاهدی بر این ادعاست.

🔸نشر احسان
🔹مؤلف: ابوذر عبدالله‌پور
🔸سال چاپ: ۱۴۰۲
🔹قطع: وزیری
🔸تعداد صفحه: ۶۴۰

🌐ثبت سفارش از طریق سایت

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن