اخبارداخلی

کردستان در جایگاه نخست تولید طلای کشور

آوای سنت : مدیر کل صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: کردستان در زمینه ذخیره طلا رتبه دوم کشور و در تولید شمش طلا رتبه اول کشور را دارد.

بختیار خلیقی  در نشست خبری با اصحاب رسانه در سنندج اظهار داشت: استان کردستان مزیت های خوبی در زمینه های مختلف دارد که مهمترین آن بخش صنعت و معدن است.

مدیر کل صنعت معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه این مجموعه ۳۰ تولید درصد ناخالص استان را دارد، اضافه کرد: این میزان ۳۷ درصد اشتغال استان را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به وجود هزار و ۵۶ واحد صنعتی در استان، گفت: استان به سمت صنعتی شدن در حال حرکت است و امیدواریم با جذب سرمایه گذاران بتوان طرح های صنعتی را به سرانجام رساند.

خلیقی با بیان اینکه ۶۵ درصد واحد صنعتی در استان فعال است، گفت: ۱۳ درصد راکد و ۲۲ درصد نیز نیمه فعال است.

وی یادآور شد: تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام و اجرای یازده طرح پیشران را در استان داریم که پیش بینی می‌شود تا پایان دولت سیزدهم ۳ طرح آن به سرانجام برسد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۷۷ واحد صنعتی طی دو سال گذشته به چرخه تولید بازگشت که ۳۷ واحد آن در سال رقم خورده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به ظرفیت ها استان گفت: کردستان در زمینه ذخیره طلا رتبه دوم کشور و در تولید شمش طلا رتبه اول کشور را دارد به طوری که ۵۲ درصد طلای کشور در شهرستان قروه تولید می شود.

وی یادآور شد: تولید ۲۵ درصد لاستیک کشور در دهگلان، تولید لامپ با ۷۵ میلیون عدد و تولید لوازم‌خانگی با یک میلیون دستگاه، تولید پنج میلیارد نخ سیگار در سقز، تولید یک میلیون تن سیمان، تولید پنج هزار تراکتور از اقدامات و ظرفیت‌های کردستان است

خلیقی یکی از مشکلات استان را زمین صنعتی دانست و گفت: سرانه زمین صنعتی در استان به صورت میانگین ۱۱ متر مربع بوده درحالیکه این میزان در کشور ۱۸ میلیون متر مکعب است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن