اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

توکل به خداوند متعال عامل رهایی فلسطین

آوای سنت: امام جمعه شهرستان میرجاوه، جلال و جبروت مسلمین در دفاع از بیت المقدس را برگرفته از ایمان و اتکا به ذات مقدس باریتعالی توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالقهار میربلوچزهی طی سخنانی درباره وقایع کنونی غزه، شکست واقعی بنابر وعده الهی را متوجه ظالمان دانست و گفت: برتری با تقوا، یقین و باور به ذات یگانه پروردگار حاصل می شود و اگر در دعاها و مناجات ها از او طلب یاری کنیم، مطمئنا پیروزی نهایی بر قوای شرک و کفر نصیب خواهد گردید. در ابتدایی ترین جنگ های صدر اسلام، دشمنان با اطمینان به برتری در نفرات و تجهیزات، پا به میدان جنگ می گذاشتند تا کار مسلمانان را برای همیشه یکسره کنند، اما نیرویی که دلاوران مبارز به سبب آن بزرگان دشمن را اولین ساعات نبرد به هلاکت رسانده و باعث فرار باقیمانده آنها می شدند از قدرت ذات الله متعال سرچشمه پیدا می کرد.

در ایران و روم نامدارترین فرماندهان لشکر که شنیدن نام شان موجب رعب و وحشت می شد از اندک ایمانداران شکست خورده و هیچ نامی از آنها در تاریخ باقی نمانده است. دشمن، جبروت قوایش در داشتن بهترین تجهیزات و بیشترین مهمات می داند، اما جلال و جبروت مسلمانان به ایمان شان وابسته است.

مولانا میربلوچزهی، قرن ششم هجری را برابر با اشغال قدس شریف و مسجدالاقصی توسط یهود و نصاری خواند و افزود: سلطان صلاح الدین ایوبی با همان روشی به جنگ با اشغالگران رفت که صحابه بزرگوار به تبعیت از آن حضرت صلی الله علیه وآله وسلم عمل می کردند. آن مجاهد راه الله، پیش از آنکه یک مبارز باشد از ایمانداران واقعی بود. کسانی در صف سپاه ایشان حضور داشتند که خواندن نماز اول وقت را به تعجیل در نبرد ترجیح می دادند. با دهان روزه در مقابل زورگویان قد علم می کردند. پیروزی در جنگ را از خدای خود تمنا داشتند و با اتکا به نصرت پروردگار و بدون ترس از مردن پا به میدان جهاد می گذاشتند. آنها الگوی هایی بودند که یک شب هم بدون نماز و مناجات سر بر بالین نمی گذاشتند و هر کاری را با حمد و ثنای باریتعالی آغاز می کردند.

قرن ششم هجری نیز مصادف با قتل و عام زنان و کودکان بی دفاع و بیگناه، شبیه به چیزی که امروز از رژیم اشغالگر صهیونیستی سر می زند، بود و خاکمان محلی یهود به هیچ کس حتی زائران بیت الله الحرام نیز رحم نمی کردند.

مدیر مدرسه علوم دینی توحید شهرستان میرجاوه، تحقیر عظمت مسلمان را یکی دیگر از مظالم یهود در شش قرن پس از رحلت نبی مکرم توصیف کرد و عنوان نمود: صلاح الدین ایوبی با شنیدن آنچه که در حدود شام و فلسطین می گذرد، مدت زیادی برای ظلمی که بر مسلمانان و تحقیر دین الله شده بود، گریه کرد و از خدای خود رخصت طلبید تا شایستگی دفاع از جان و مال اهل ایمان را داشته باشد. سپس با لشکری که در ایمان و اعتقاد کم نظیر بودند به سوی فلسطین رفت و در آن جا تنها یک نفر را به هلالکت رساند. آن شخص، حاکمی بود که دین امت را تحقیر می کرد و از مسلمانان می خواست تا پیامبر خود را برای حفاظت از بیت المقدس فرا بخوانند.

مولانا میربلوچزهی، سلطان صلاح الدین ایوبی را نمونه ای از مجاهدان واقعی و جانشینی نمونه بعد از صحابه بزرگوار اسلام توصیف کرد و یادآور شد: جنگیدن و مبارزه در راه پاسداری از هدف خوب است، لیکن باید از خدای متعال خواست تا توفیق لیاقت جانفشانی در راه حفاظت از حریم امم الهی را به ما ارزانی بخشد. بدون شک خدای متعال همراه و یاور کسانی است که پیروزی در میدان جنگ را از او می خواهند. صلاح الدین ایوبی، مجاهدی از قوم کورد بود، ولی هیچ گاه خود را برتر و بهتر از دیگر اقوام ندید. در تقسیم عدالت، خواص و عوام را یکسان شمرد و در قلمرو حکمرانی اش نهایت عدل و انصاف را بکار بست. امروز وقت آن فرار رسیده است تا قاطبه جهان اسلام به اسرائیل جنایتکار بفهمانند که حکومتی مشروع و قانونی در خاورمیانه ندارد. رژیم صهیونیستی مدعی دفاع از خود می باشد و باید به او فهمانده شود با اشغال فلسطین، حق بزرگی را ناحق کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن