اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه مهاباد: واکنش برخی کشورهای عربی درباره فلسطین عزت اسلام را دچار خدشه می‌کند

آوای سنت : امام جمعه مهاباد گفت: سران برخی از کشورهای مسلمان با بی اهمیتی و بدون کوچکترین واکنشی نسبت به موضوع فلسطین عزت اسلامی را دچار خدشه می کند.

ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته افزود: مردم مظلوم فلسطین در ماه مبارک رمضان در بدترین شرایط قرار دارند و از ورود کمک های مردمی به مناطق جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد: امروزه امکان ورود غذا و حتی آب نیز برای کمک به مردم غزه با محدودیت مواجه است و این در حالی بوده که بخشی از مرزهای زمینی و دریایی فلسطین اشغالی با کشورهای اسلامی مشترک است.

امام جمعه مهاباد بیان کرد: در دورانی که مردمان کشورهای آمریکا و اروپایی برای دفاع مظلومیت فلسطینان هم به پا خواستند ولی سران کشورهای اسلامی کوچکترین واکنشی نسبت به این حوادث از خود نشان نمی دهند.

وی با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا در قبال از حقوق بشر گفت: جلوگیری مکرر از قطعنامه های آتش بس در جنگ از طرفی و ارسال کمک های هوایی از طرف دیگر نشان دهنده رفتارهای ضد و نقیض مدافعان حقوق بشر بویژه آمریکا و همپیمانان آنها است.

ماموستا امامی در ادامه با اشاره بمباران شیمیایی دوران جنگ تحمیلی گفت: ۲۵ اسفندماه سال ۱۳۶۶ سالروز بمباران شیمیایی صدام علیه مردم خود و منطقه بوده که از طرف کشورهای هلند و آلمان در اختیار گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچگونه محکومیتی از طرف کشورهای مدافع حقوق بشر علیه این جنایات مطرح نشده، افزود: قربانیان این فجایع مردم مظلوم کرد زبانی هستند که جلوی چشم جهانیان به صورت رسته جمعی قتل و عام شدند.

ماموستا امامی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان هم گفت: ماه رمضان درگاه درهای بهشت باز شده و انسان عاقل و خوشبخت کسی است که از دقایق این ماه پر خیر و برکت برای سعادتمندی خود استفاده می کند.

وی با اشاره به عجین شدن این ماه با کتاب آسمانی قرآن کریم افزود: این ماه بهترین فرصت برای خواندن قرآن، یاد گرفتن و یاددادن آن با تدبر و دقت است که دل های مرده انسان ها دوباره جلا می بخشد و از غم و اندوه در امان می دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن