اهل سنت ایرانعمومی

جلسات قرآن کریم، نسل جوان را از فتنه های این عصر مصون می دارد

حاج ماموستا قادری در افتتاحییه دوره جدید کلاسهای هفتگی مسجد قباء پاوه، وجود چنین جلسات و کلاسهایی را در این عصر مهم دانستند و گفتند: در این عصر پر از آشوب و فتنه این نوع جلسات می‌تواند قرآن کریم را به نسل جدید معرفی و نسل جوان را از فتنه های عصر خود مصون بدارد.

آوای سنت : ماموستا ملا قادر قادری در حاشیه این کلاس ضمن تبریک شروع دوبارۀ کلاس‌ها و عرض خوش‌آمد گویی به مهمانان کتاب خدا گفتند: جلسه ما جلسه قرآن و حاضرین هم اهل قرآن‌اند و آیین نامه ما برنامه و تعالیم قرآن کریم و آیات روح‌بخش کتاب آسمانی است.

ایشان افزودند: ما معتقدیم قرآن کریم آیین نامه زندگی اهل ایمان و درواقع قانون مدنی و جزایی و احوال شخصی است.

ماموستا قادری بابیان اینکه باید قرآن کریم را با تدبر بخوانیم و پیام‌ها و راهنمایی‌های آن را دریافت کنیم، خاطرنشان کردند: قرآن کریم اهل ایمان را به حفظ عزت، کرامت و وحدت دعوت و به اهل ایمان اجازه نمی‌دهد با غفلت و ذلت و اختلاف و تحت سلطۀ دیگران زندگی کنند.

وی قرآن را کتاب عزت، عبادت، تعاون و همکاری برای همه عصور دانستند و گفتند: هرزمانی اهل ایمان در کنار قرآن بوده‌اند عزیز و مستقل و آبرومند زیسته‌اند.

ایشان نیاز امروز مسلمانان را بازگشت به قرآن دانستند و گفتند: امروز مسلمانان نیاز مبرم به بازگشت به قرآن کریم دارند تا از فتنه‌های روزگار مصون بمانند؛ حضرت علی (رض) می‌فرماید: از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) شنیدم که فرمودند: «سَتَکُونُ فِتْنَهٌ. قُلْتُ: فَمَا اَلْمَخْرَجُ مِنْهَا یَا رَسُولَ اَللَّهِ. قَالَ: کِتَابُ اَللَّهِ» در آینده فتنه‌هایی در جامعۀ مسلمانان ظاهر خواهد شد؛ عرض کردم راه و چارۀ نجات از آن فتنه‌ها چیست؟ فرمودند: تمسک به کتاب خدا (قــرآن کریم) است که هرکسی صادقانه آن را همراهی کند، از فتنه‌های زمانه مصون خواهد ماند.

ماموستا قادری گفتند: سلف صالح، داعیان مخلص و ما نیز معتقدیم ما مسلمانان امروز در عصر فتنه هستیم و بهترین راه و درمان رهایی از فتنه ها، قرآن کریم است.

ایشان در پایان وجود چنین جلساتی را در این عصر مهم دانستند و گفتند: در این عصر پر از آشوب و فتنه این نوع جلسات می‌تواند قرآن کریم را به نسل جدید معرفی و نسل جوان را از فتنه های عصر خود مصون بدارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن