مقالات و یادداشت ها
موضوعات داغ

کیمیای همگرایی و ضرورت های آن

تقویت عملی انسجام ملی راهکار مقابله با بیگانگان

آوای سنت: یکی از خدماتی که سایت آوای سنت از همان روزهای نخست شروع به کار ،به مخاطبان خود ارائه داده است،انتشار کلیپ های متنوع از سخنرانی علمای شاخص اهل سنت و مباحث آموزنده اخلاقی در آپارات است.

در صفحه آپارات آوای سنت،کلیپ های متنوع تصویری در اختیار کاربران سایت قرار گرفته و تلاش می شود نیازهای متنوع اقشار جوان نیز در آن پاسخ داده شود.

یکی از محاسن حضور در این فضا این است که علاوه بر برادران اهل سنت،برادران شیعه نیز از کلیپ های ما در آپارات بهره برده و نظر لطف شان همواره شامل حال ما بوده است.

البته یک گله نیز از مدیریت آپارات داریم.گله ما این است که در برخی از موارد این مجموعه، کلیپ های تهیه شده در زمینه خلفای راشدین و برخی از صحابه کرام رضی الله عنهم اجمعین را بعد از انتشار در صفحه آپارات آوای سنت از آن حذف می کند.آپارات علت این اقدام را تضاد کلیپ های منتشر شده با قوانین این مجموعه اعلام می کند! از دیدگاه ما این اقدام مناسب نبوده و با روح همدلی و همبستگی ملی در تضاد است.

بخش ذیل دیدگاه یکی از برادران شیعه ما در زمینه شرایط کنونی کشور و تلاش بیگانگان برای ایجاد نفاق در داخل کشور است.این دیدگاه در آپارات و در ذیل کلیپ سخنان مولانا مطهری امام جمعه اهل سنت خواف ، در زمینه ضرورت توجه به حقوق اهل سنت ارسال شده است.

“برادران اهل سنت عزیز مشاهده کنید که قوه قضاییه در حال مبارزه ی جدی با فساد در مباحث مختلف می باشد. الحمدالله که مبالغ زیادی هم به بیت المال بازگشت داده شده است.

در کنار بعضی غفلت ها در بعضی مسئولین متاسفانه استکبار جهانی (آمریکا و صهیونیست شیطانی و همدستان اروپایی آنها) کشور ما را که در مبارزه با استکبار در صف اول ایستاده بسیار تحت فشار گذاشته و با حیله و مکرهای مختلف در صدد ضربه زدن به اتحاد و اقتصاد ما و بدنام کردن اسلام در دنیا می باشد .

متاسفانه تبلیغات گسترده ی استکبار جهانی در ساخت فیلم ها و برنامه های نامناسب و شعارهای آزادی زنان و آزادی جنسی و غیره ، دلهای جوانان را به سمت بی حجابی و زندگی غربی و دوری از معنویت جذب می کند.

یکی از تلاش های استکبار القای این فکر می باشد که دینداری خلاف عقلانیت است و باعث عقب ماندگی است. درحالی که کاملا برعکس است و در این مدت ۴۰ سال بعد از انقلاب اسلامی با وجود هشت سال جنگ نفس گیر و تحریمهای شدید شاهد پیشرفت های علمی بزرگ جوانان مومن ایرانی بوده ایم که استکبار را بسیار عصبانی کرده و کشور ما را در موارد علمی از بسیاری از کشورهای منطقه جلوتر برده است .

در این شرایط تبلیغات اسلامی بر سر مسائلی مانند زندگی اسلامی و اتحاد توسط علمای شیعه و سنی با تاکید بر اینکه روش اسلام مناسب بر عقلانیت است نه روش زندگی غربی می تواند موثر باشد.”

از طرف یک نفر از برادران شیعه

آوای سنت :برادر ارجمند از اینکه دیداه ارزشمند خود را برای ما ارسال کردید از شما تشکر و قدردانی می کنیم.خلاصه دیدگاه جنابعالی بیان تلاش های دولت های بیگانه برای ضربه زدن به کشور و ایجاد اختلاف داخلی است.این بیان کاملا صحیح است.

بطور کلی در روابط بین الملل همه دولت ها دوستان و دشمنانی دارند.دشمنان دولت ها تلاش می کنند با توسل به روشهای مختلف کشور رقیب را تضعیف نمایند.کشور ما هم از این قاعد مستثنی نیست.اما در این زمینه یک واقعیت مهم و راهبردی وجود دارد.

به عقیده غالب صاحب نظران مسائل اجتماعی، مهم ترین عاملی که به یک کشور در مسیر مقابله به فتنه گریهای بیگانگان کمک می کند،وحدت و انسجام داخلی است.در کشوری مثل ایران که اقوام و اقلیت های زیادی در آن زندگی می کنند،حفظ وحدت و انسجام، از پیچیدگی و ظرافت بیشتری برخوردار است.

  اهل سنت ساکن ایران در مناطق مختلف، سرزمین و کشور خود را دوست دارند و به هیچ وجه علاقه ندارند که آینده فرزندانشان قربانی سیاست های مبهم دولت های بیگانه گردد.اما بنظر می رسد برای تقویت همگرایی و انسجام مذهبی در جامعه دو اقدام اساسی باید بصورت عملی (نه در حرف و شعار) در دستور کار قرار گیرد:

اقدام نخست رعایت احترام عملی به مقدسات و باورهای یکدیگر و اجتناب از انجام اعمالی که به مثابه هتک حرمت به مقدسات یکدیگر تلقی گردد.

اقدام دوم اعلام برائت هر دو طرف (شیعه و اهل سنت) از افراد تندرو و هتاک است.در غالب موارد افراد تندرو با اعمال و گفتار خود فضای جامعه را به تنش کشیده و باعث رنجش قلب ها می گردند.بر این اساس عقلای هر دو طرف ماجرا، باید از این طیف اعلام برائت کرده و عرصه را بر ماجراجویی های آنها تنگ نمایند.این کار باعث تالیف قلوب خواهد شد.

آری برادر !

کشور ما مورد طمع و حسد دولت های بیگانه است و باز هم تکرار می کنیم که تنها راه مقابله با تهدیدات خارجی ،تقویت انسجام ملی از طریق احترام به عقاید و باورهای دیگران است.دراین شرایط اطمینان داشته باشیم که هیچ گونه آسیبی به کشور وارد نخواهد آمد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن