آنتی شبهات

تشابه در بین دین و کمونیسم!

دکتر مراد یوسفی

آوای سنت: شبهه: ناباوران می گویند، در بین دین و کمونیسم تشابه وجود دارد. چون هر دو درگیری مسلحانه دارند یکی می گوید دفاع از مستضعفین و دیگری می گوید دفاع از خلق، یکی می گوید جهاد و دیگری می گوید درگیری مسلحانه…
در این مورد چه توضیحی دارید؟

پاسخ :

این گفتار حاوی مغلطه است.

📘الف)

▪️قبل از هر چیز باید بدانیم اهداف و نیات هستند که ارزش و اهمیت کارها را مشخص می کنند.

➖کمونیسم به دنبال استقرار یک سیستم اقتصادی خاص است، ولی دین به دنبال استقرار شریعت خداوند است.

➖ در کمونیسم همه ی امور با اقتصاد مورد بررسی قرار می گیرد مثلا دین و مذهب و اخلاق و هنر و این مسائل کلا برای توجیه طرح های اقتصادی مورد سنجش قرار می گیرند، ولی در دین خداوند همه ی امور با خواست هایی که پروردگار جهانیان از ما خواسته تنظیم می گردد، حتی هنر و اخلاق و اقتصاد و …

چه تشابهی؟!

📕ب)

▪️اما در حوزه ی «رفتار»، اگر قرار باشد کشت و کشتاری که کمونیست ها در قرن بیستم انجام دادند را با دین مقایسه کنیم، رفتار آنها مشابه رفتار «افراط گرایان دینی» بوده است، نه «دین». و لازم است این جملات به دقت بیان شوند.

▪️معلوم است افرادی که مردم بی گناه را می کشند رفتارشان نادرست است (حال چه نامش جهاد باشد و چه دفاع از مستضعف، مگر نام اهمیتی دارد در این جا ! )
ولی چند سوال، هیچ انگشت اتهامی به سوی آمریکا و اروپا (مدینه ی فاضله ی مدنظر بسیار از این دوستان) دراز نمی شود؟ فقط کمونیست ها و افراط گرایان دینی این کار را کرده اند؟ آیا آنها درگیری مسلحانه نداشته اند؟

▪️ظاهرا هیچ کس رفتار نادرست مدعیان هم فکر خود را نمی پذیرد، ولی انتظار دارند ما دینداران، رفتارهای اشتباه و نادرست مدعیان اسلام را اصل دین بدانیم!

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن