آنتی شبهات

خب چرا ازدواج!؟

دکتر مراد یوسفی

آوای سنت : فرق ازدواج با عیاشی و خوشگذرانی چیست؟

در جریان خوشگذرانی، طرف عیش و نوش خود را انجام می دهد و کوچکترین مسئولیتی قبول نمی کند. اما ازدواج، یک تعهد ویژه همراه با مسئولیت های گوناگون است، از نفقه و تامین مصالح زندگی گرفته تا تحمل بسیاری از رفتارها و بسیاری از سخنان.

▪️یک سوال:
به نظر شما اگر شخصی «مشکل اخلاقی» داشته باشد و توانمند باشد، به ازدواج مجدد روی می آورد؟
به نظر بنده خیر، بلکه خیلی راحت سراغ تفریحات جنسی خود می رود و مسئولیتی هم به گردن نمی گیرد… چون راه بسیار آسان تری برای رسیدن به هدفش وجود دارد.

▪️به زندگی رسول مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله) نگاه کنید، ایشان در حیات مبارکشان چند ازدواج انجام داده است، و اسلام ستیزان معاصر «بخاطر این ازدواج ها» به ایشان می گویند مشکل اخلاقی داشته اند… (العیاذ بالله)

▪️خوب سوال ما اینجاست، شخص توانمندی که بخواهد بداخلاقی کند چرا راه ازدواج را برمی گزیند! و این همه مسئولیت برای خود ایجاد می نماید… !

▪️خودتان قاضی باشید، همین الان در جامعه ی خودتان، کسی که توانایی و اختیارات زیادی داشته باشد و بخواهد بداخلاقی کند (و دنبال عیش و نوش برود)، ازدواج مجدد برایش آسان تر است یا ارتباط نامشروع با یک جنس مخالف؟

▪️اصلا اگر انصاف وجود داشته باشد، مشاهده می کنیم در فمنیستی ترین حالت ها هم، به چنین شخصی نمی گویند دارای فساد اخلاقی است، بلکه می گویند حق همسر اولش را پایمال کرده است(و از دروازه ی دفاع از حقوق زن به مخالفت برمی خیزند). مگر اینکه شخص واقعا فاسد باشد! و فساد اخلاقی او در جای دیگری عیان شده باشد.

▪️بزرگواران ما می دانیم که فقط یکی از انگیزه های ازدواج مجدد مسائل جنسی است و انگیزه های دیگری هم برای این عمل وجود دارد، مثلا برای حل مشکل افرادی بچه دار نمی شوند یا برای حمایت از زنهایی که بی سرپرست مانده اند، یا حمایت از زنی که سنش بالا است و دیگر نمی تواند ازدواج مناسبی انجام دهد و…

حال اگر رسول خدا (صلی الله علیه و آله)، طبق ادعای مخالفان:
۱. پیامبر نبوده ۲. این کتاب را خودش نوشته و ۳. مشکل اخلاقی داشته است…

▪️-چرا در کتابی که «دست نویس خودش» بوده!، «برای خودش» قانونی ایجاد نکرده که بدون قبول مسئولیت های ازدواج به خوشی های جنسی بپردازد!

و باز هم به سوال اصلی یادداشت برمیگردیم و می گوییم، واقعا اگر رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) چنین شخصی بوده که شما توصیف می کنید، چرا «راه ازدواج» را در پیش گرفته؟

دوست دارم مخالفان بدانند، همینکه عبارت «ازدواج های رسول اکرم (صلی الله علیه و آله)» بر زبان شان جاری می شود، به صورت اتوماتیک شبهه ای که می خواهند مطرح نمایند را باطل می کنند، چون ازدواج پاکی است نه افسار گسیختگی…

-حال بماند که یک شخص خوشگذارن نمی آید همسرانش را از میان پیر زن ها و بیوه زن ها انتخاب کند و نمی آید فقط با یک خانم دوشیزه ازدواج کند و نمی آید در کتابی که خودش نوشته از یک مقطع دیگر خود را محدود کند و بگوید دیگر ازدواجی انجام نده(احزاب:۵۲) و… (دلایل دیگری که پیشتر مطرح کرده ایم و تکرار نمی نماییم)

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن