آنتی شبهات

شایعه سازی مغالطه خشونت !

آوای سنت : گزیده ای از شایعه منتشر شده به همراه پاسخ؛

?عنوان؛ گفت و گوی یک کافر و یک مسلمان در مورد داعش.

کافر: اسلام واقعی شما را پیدا کردم اسلام واقعی شما همین داعش است که مو به مو آیات قرآن را اجرا میکنند.
کافر: آیه ۱۲۳ سوره توبه دقیقا همین حرف رو زده و گفته: « ای کسانیکه ایمان آورده اید، کافرانی که نزد شمایند را بکشید! و… (!)
کافر: بله طبق قرآن« چون با کافران روبرو شدید، گردنشان را بزنید. و…
کافر: ببین عزیزم، تمام رفتار داعش طبق آیات قرآن و سنت واقعی محمد است. اسلام واقعی همین داعش امروز است.
کافر: میدونستم احمق تر از اونی هستید که واقعیت و قبول کنید
اسلام واقعی = داعش !! “

 

پاسخ؛

مواردی که درقالب دیالوگ ارائه شده برداشت عامدانه غلط ازآیات قرآن است و ماهیتا با آنچه داعش وتکفیری ها انجام می دهند متفاوت است.

آیه ۱۲۳ سوره توبه دقیقا درباره دفاع می باشد  و نه جنگ وترجمه آیه این است؛« ای مومنین باکفاری که نزدیک شماهستند بجنگید و برخورد شما به گونه ای باشد که درشما طمع نکنند.»

قاتلوا را به کشتن ترجمه کرده ، درحالی که قتال در اینجا به معنی جنگیدن است و این آیه با توجه به آیات قبل اشاره به کفاری دارد که نزدیک مسلمانان بودند و  مدام علیه مسلمانان توطئه می کردند و می خواستند مسلمانان را بکشند.

اگردستور کشتن کفار بود ، پیامبر باید در فتح مکه دستور کشتن همه ساکنین مکه راکه کافر بودند صادرمی کرد درحالی که پیامبر هیچ یک را نکشت بلکه بخشید.

کلمه قتال برای جایی استعمال میشود که دو طرف با هم مخاصمه کنند و از طرفی هم این کفار نزدیک مسلمانان بودند با آنان می جنگیدند پس کاملا واضح هست که: مسلمانان در مقام دفاع ازخود بر آمده اند ، نه حمله .

 امادرباره آیه ۲۴ سوره نساء باز هم این نویسنده حقیقتی را عمدا سرپوش گذاشته است تا بتواند شایعه سازی کند.

باید دانست که در عصر نزول قرآن برده داری یک قاعده وقانون جهانی بود و از روم و مصرگرفته تا ایران ، چین و هند یکی از تجارت های معمول ، تجارت برده بود و برده کالای اقتصادی بود و اسلام هم هر چند با اساس برده داری مخالف بود و از همان ابتدا با شکل های مختلف در صدد آزادی بردگان بود…

اما ازسویی هم نمی توانست این قاعده را یک طرفه رد کند چرا که در جنگها ،مسلمانان اسیر می شدند و اگر مسلمانان اسیر نمی گرفتند
هیچ گاه موفق به تبادل اسیر برای آزادی اسیران خود نمی شدند.

در این صورت اسلام می گوید اگر زن اسیری دارید می توانید با او ازدواج نمایید که خود این ازدواج با زن کنیز و بچه دار شدنش یکی از عوامل آزادی او می شود.

این که گفته شده با زن اسیر شوهردار اشکالی ندارد ازدواج نماید !
اصلا آیه در این مقام نیست چون زن وقتی برده شد و یا مرد غلام شد دیگر درحکم جدایی زن از مرد برده بوده است. پس معنای آیه این نیست که ازدواج با زن شوهر دار اشکالی ندارد!!

در باره آیه ۴ سوره محمد هم خَلط بحث نموده است؛

آیه می گوید وقتی عده ای به جنگ شما آمدند در میدان جنگ با آنان بجنگید.

در جنگ های گذشته ، گردن زدن  نه فقط در بین اعراب در  بین ایرانیان و مصریان و رومیان و … بلکه همه مردم دنیای آن زمان (که جنگ شکل ابتدایی داشته برای از میان برداشتن دشمن تا آنجایی که در زمان  هخامنشیان از شیوه هایی چون  خرد کردن سر با سنگ، پوست کندن و … نیز استفاده می شده) مرسوم بوده است، و با شیوه امروزی (استفاده از سلاح کشتار جمعی) متفاوت بوده است.

در خرده اوستا نیز آمده است که ایزد مهر با گرز بر سر دیوان می کوبد.
و سرهایشان را له می‌کند.

منبع : خرده اوستا، به ترجمه و شرح موبد اردشیر آذرگشسب، ترجمه‌ی خورشید نیایش، تهران ۱۳۵۴، ص ۲۲

گذشته از این، در شاهنامه‌ی حکیم فردوسی رحمه الله علیه ، به وفور مشاهده می‌کنیم که اشَوَنانِ زرتشتی، در درگیری‌ها و اختلافات،   سر از بدن منتقدین و مخالفین جدا می‌کردند. به تعبیری رساتر، سربُریدن و گردن‌زدن یکی از مجازات‌های رایج در ، ایران باستان، و مصداق کردار نیک شمرده می‌شد.

افراد ضد اسلام، همواره دیگران را به خشونت متهم می‌کنند، در حالیکه اگر نگاهی به گذشته و یا متون تاریخی و ادبی بیندازیم، درمی‌یابیم که در تاریخ خود از  خشن‌ترین افراد بوده و هستند.

❌حال اسلام ستیزان شایعه پرداز انتظار دارند که قرآن بگوید ؛
اگر دشمن گردن شما را در میدان جنگ زد، شما او را نوازش کنید!

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن