آنتی شبهات

چالش مولکولی در تکامل ماتریالیستی

آوای سنت :  در این متن می خواهیم با یک حساب سر انگشتیِ ساده، عقلانی بودن یا نبودن تئوری تکامل ماتریالیستی را به شهادت علمِ احتمالات بررسی کنیم.

همه شما عزیزان می دانید که ایجاد یک مولکول پروتئین از بین صدها پروتئین تشکیل دهنده سلول ، در شرایط طبیعی ناممکن می باشد و می دانید که پروتئینها،از مولکولهای کوچکتری با نام «آمینو اسید» که به تعداد مشخص و با نظمی عجیب در کنار هم قرار میگیرند ، تشکیل شده اند.

این مولکولها سنگ بنای ساختار سلولهای زنده را تشکیل میدهد.

?ساده ترین این پروتئین ها حاوی ۵۰ آمینو اسید می باشد که تا محدوده هزاران آمینو اسید هم گسترش می یابد.
شاید برای شما عجیب باشد که حتی اگر یکی از آمینو اسیدهای تشکیل دهنده ساختار پروتئین در جای خود قرار نگیرد، آن پروتئین به یک توده مولکولی به دردنخور مبدل می گردد !
لذا ضروری است هر آمینو اسید در جای مناسب خود قرار گیرد.

ادعای نظریه تکامل ماتریالیستی این است که حیات بر روی زمین بر اساس اتفاق و تصادف رخ نموده است اما به راستی این سخن در عالم واقع تا چه حد قابل پذیرش است؟؟!!

عزیزان خواننده دقت داشته باشند ما از پیدایش موجودی مانند انسان سخن نمیگوییم بلکه از یک ذره بسیار بسیار کوچک به نام «آمینو اسید»که تشکیل دهند پروتئین است صحبت میکنیم.

خوب است بر اساس احتمالات، امکان تشکیل یک زنجیره پروتئینی را بررسی کنیم :

یک مولکول پروتئین معمولی از حدود ۲۸۸ آمینواسید که مشتمل بر ۱۲ نوع مختلف از آمینواسیدها است تشکیل می شود.
بنابراین احتمال اینکه پروتئینی با این ساختار به وجود آید ۱۲ به توان ۲۸۸ می باشد که تقریبا برابر است با ۱۰ به توان ۳۰۰ این یعنی یک و۳۰۰ صفر در جلوی آن!!!

یعنی برای ایجاد یک زنجیره پروتئینی باید در مقابل عدد یک ،‌سیصد صفر قرار دهیم، آن هم فقط برای اینکه یکی از زنجیر های پروتئینی ایجاد شود.!!!!!!!!

البته ناگفته نماند باقی زنجیره های تشکیل یافته نه تنها هیچ فایده ای ندارد بلکه آمینواسیدهایی هستند که ضرر دارند.به همین خاطر در مثال بالا بوجود آمدن مولکول پروتئین بطور تصادفی احتمالش یک بر ۱۰ بقوه ۳۰۰ میباشد و یقینا بوجود آمدن این احتمال در شرایط معمولی امکان ناپذیر میباشد.(در ریاضی احتمالهای کوچکتر از یک بر ۱۰ بقوه۵۰ را احتمال صفر میدانند)

حال نمی خواهم این ساختار ۲۸۸ آمینواسیدی، را با پروتئینهای غول پیکر هزاران آمینواسیدی مقایسه کنم که محاسبه احتمال تحقق آن مشخص است چه نتیجه ای خواهد داشت.

اگر همین حساب احتمالات را بر پروتئینهای هزار آمینواسیدی انجام دهیم کلمه امکان ناپذیر در کنارش کم می آورد!!

جالب است بدانید که یکی از کوچکترین باکتریهای شناخته شده به تنهایی دارای ۶۰۰ نوع،پروتئین میباشد.!!!

در این وضعیت،آن حسابی که در بالا برای یک پروتئین انجام دادیم باید برای ۶۰۰ پروتئین انجام دهیم.در نتیجه با ارقامی روبرو خواهیم شد فراتر از مفهوم امکان ناپذیر خواهد بود.

پروفسور شیمی و متخصص د.ن.آ. از دانشگاه نیویورک بنام روبرت شاپیرو،احتمال بوجود آمدن ۲۰۰۰ نوع مختلف از پروتئین در یک باکتری ساده بر حسب تصادف را حساب کرده است.

(در سلول انسان،چیزی نزدیک ۲۰۰۰۰۰ نوع پروتئین وجود دارد)رقمی که از این محاسبه در آمده یک بر ۱۰ بقوه ۴۰۰۰۰ میباشد.(این رقم،در کنار یک با قرار گرفتن ۴۰۰۰۰ صفر بوجود میاید که غیر قابل تصور میباشد)

پروفسور ریاضی محض از دانشگاه کاردیت بنام چاندرا ویکراماسینگه در برابر این رقم غیرقابل تصور چنین میگوید:

این رقم۱۰ بقوه ۴۰۰۰۰ قادر است پیروان ماتریالیستی داروین و تمام تئوری اش را بتنهایی گم و‌گور کند!! هیچ زمانی چه در این سیاره و چه در دیگر سیاره ها برای اینکه زندگی به صورت تصادفی بوجود آید زمینه ای فراهم نبوده و یقینا شروع زندگانی نمیتواند بر حسب تصادف باشد و این تنها محصول یک عقل و شعور با هدف است.

شما خواننده عزیز چگونه قضاوت می کنید؟!

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن