آنتی شبهات

چرا آتئیسم یک بیماری روانی محسوب می شود ؟!

آوای سنت : موضوع مقاله : بیماری خود فریبی

۱. ریشه یابی❗️

ریشه ی بیماری خود فریبی در یک کلام “جبر” می باشد ،شخصی که دست به خود فریبی می زند مجبور است حقایقی را بپذیرد ،حقایق تلخی که اصلا خوش ندارد آنها را بپذیرد. در نتیجه به خود فریبی رو می آورد .

خداناباوران و منکرین معاد مجبورند به این حقیقت فکر کنند که روزی قرار است بمیرند ،مرگ برای یک خداناباور به معنای خط پایان است ،به معنای هیچ شدن ،به عدم پیوستن ،ذره ذره درخاک تجزیه شدن❗️

این حقیقت خیلی تلخی برای یک خداناباور به حساب می آید . پس مجبور است خود فریبی کند . و به یک بیمار تبدیل بشود ❗️
_______________________________
۲ . تعریف خود فریبی❗️

In a fairly uncontroversial characterisation, self-deception involves beliefs that areد acquired and maintained in the face of strong counter-evidence and that are motivated by desires or emotions (Deweese-Boyd, 2010)

بدون توضیحات بحث بر انگیز،خود فریبی شامل عقایدی است که در تقابل با شواهد پرشمار، با نیت گرایش شخصی و عواطف کسب شده اند. و احساسات و تمایلات فردی هم محرکی برای تشدید آن می گردند(دویس-بوید ۲۰۱۰).

دقیقا سایت معتبر ncbi به یکی از خصایص خداناباوران اشاره دارد . #تمایلات_فردی برای ندیدن شواهد فراوان .
_______________________________

۳. تمایلات فردی برای ندیدن شواهد❗️
یکی از مهمترین دلایل بیخدایی گسستن از کمربند اخلاقی ادیان و رسیدن به لذت بینهایت است که این رفتار سرانجام باعث پشیمانی و ضربات جسمی و روحی خواهد شد برای مثال بر طبق تحقیقات بارنا گروپ آتئیست ها تمایل بیشتری به قمار بازی و دیدن فیلم های پورن و شراب خواری و رفتارهای زشت جنسی دارند

obscene language; illegal drug use; excessive drinking; sexual relationships outside of marriage; abortion; cohabitating with someone of opposite sex outside of marriage; gambling; pornography and obscene sexual behavior; and engaging in homosexuality/bisexuality.

_______________________________

۴. موضوعاتی که در آنها خودمان را فریب می دهیم❗️

In truth, we deceive ourselves about a great many matters, from bad behavior, to how we feel, to the ever present existential fact of death.

در حقیقت ما خودمان را در موضوعات بزرگ فریب می دهیم ،از بدرفتاری ،تا احساساتمان ،تا واقعیت همیشه موجود مرگ !

✍️دقیقا به ریشه ی بیماری خداناباورن اشاره می کند . خداناباوران از مرگ که یک حقیقت است بسیار می ترسند و سعی می کنند آن را به فراموشی بسپارند . در نتیجه به بیماری خود فریبی دچار می شوند .
_____________________________

۵. مرحله بعدی فریب دیگران❗️

Projection is the attribution of one’s unacceptable thoughts and feelings to other

یک شخص خود فریب علاوه بر فریب خودش در مرحله ی بعدی تلاش می کند دیگران راهم فریب دهد و آنها را هم باخود همراه کند و افکار غیر قابل قبول خودش را به آنها هم القا کند

شاید برای شماهم مانند من سوال پیش آمده است که چرا آتئیستها تمایل دارند بی خدایی را گسترش بدهند ؟! انگیزه شان از این کار چیست؟!اصلا ایا منطقی است عمر هفتاد هشتاد ساله شان که برایشان تنها فرصت زیستن و لذت بردن است را در تلگرام بگذرانند؟! چرا بجای لذت بردن از عمر کوتاه آن را صرف بحث با مذهبی ها می کنند ؟!
بعد از مطالعه ی بیماری خودفریبی و نکته ی فوق متوجه شدم این بیماران از آنجایی که حسابی شک دارند برای تسکین این شک می خواهند عقاید غلط خود را به دیگران هم القا کنند.

۶. در این رابطه دنیس پراگر میگوید: یکی از فاکتورهای گرایش به الحاد ، تلقین کردن است. از ابتدایی تا کارشناسی ارشد ، آتئیست ها سعی دارند که گرایشات الحادی را در بین جوانان گسترش دهند

_____________________________
۷⃣Are you an atheist? Then you’re probably a PSYCHOPATH: Non-believers ‘lack empathy’
دیلی میل می پرسید آیا شما آتئیست هستید ؟! پس شما احتمالا دچار بیماری روحی هستید !

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن