اخبارخارجی

آخرین اخبار ایران و جهان در بسته چند خبر

آوای سنت : بسته خبری چند خبر آوای سنت شامل مهم ترین اخبار داخلی و خارجی .

ثبات بالاترین رقم مرگ و میر کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: بی سابقه‌ترین آمار فوتی از آغاز همه گیری ویروس کرونا در استان هرمزگان در روز هفتم مردادماه به ثبت رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گو با ایسنا، افزود: با فوت ۲۰ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، بی سابقه‌ترین آمار فوتی از آغاز همه گیری این ویروس تاکنون به ثبت رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه با این آمار، شمار کل فوتی‌های این بیماری در استان به هزار و ۶۶۶ نفر رسید، تصریح کرد: روز گذشته با بستری شدن ۲۹۰ نفر دیگر، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۱۶۸ نفر رسید.

وی با بیان اینکه از مجموع بستری ها، ۱۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۲۹ نفر از آن‌ها وخیم است، تصریح کرد: واجدان شرایط واکسیناسیون در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر می‌توانند با وورد به سامانه سلامت به نشانی salamat.gov.ir با انتخاب شهر و منطقه خود، زمان و مکان دریافت واکسن را خودشان انتخاب کنند.

حضور رئیس مجلس سنای پاکستان در مراسم تحلیف رئیسی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از سفر رئیس مجلس سنای این کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب کشورمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد علی حسینیۀ سفیر کشورمان در اسلام آباد پس از دیدار با رئیس مجلس سنای پاکستان نوشت: صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان به زودی برای حضور در مراسم تحلیف آقای رئیسی، رئیس جمهور منتخب عازم تهران خواهد بود. وی این سفر را گام مهمی در تقویت همکاری های دو کشور دانست.

هشدار فرمانده ارتش لبنان به اسرائیل

فرمانده ارتش لبنان امروز جمعه تاکید کرد که نیروهای ارتش همواره در مرزهای این کشور آماده مقابله با خطر رژیم اسرائیل هستند.

ژنرال «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در سخنان خود به مناسبت هفتاد و ششمین سالروز تاسیس ارتش این کشور تاکید کرد که نیروهای ارتش در مرزها برای مقابله با خطر دشمن اسرائیلی هوشیار باقی خواهند ماند.

وی با اشاره به شرایط ناگوار لبنان ناشی از بحران اقتصادی و مالی و همه گیری کرونا تاکید کرد: با وجود همه بحران های پیاپی که هر روز شدیدتر می شود، نگاهها به نهاد نظامی کشور دوخته شده است که همچنان نقطه امید لبنانی ها است زیرا این نهاد ثبات کرده که یک نهاد ملی فراگیر است که اعتماد مردم و کشورهای جهان را جلب کرده است.

وی خطاب به نیروهای ارتش لبنان گفت: به کسی اجازه ندهید که از وضعیت ناگوار معیشتی برای زیرسوال بردن ایمان شما به میهن و نهاد نظامی خودتان سوء استفاده کند زیرا لبنان امانتی در دستان ما است و غرق کردن کشور در هرج و مرج و برهم زدن امنیت و ثبات آن تحت هیچ شرایطی جایز نیست.

ژنرال عنون افزود: ما با چالش های بیشتری روبرو خواهیم شد و نگذارید که فتنه به میهن ما نفوذ کند و نگذارید کسانی که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، به اهداف شوم خود برسند.

هشدار مسئولان بهداشتی فرانسه به جوانان

رئیس کنفدراسیون اتحادیه های صنفی پزشکی فرانسه نیز گفت: بیش از ۸۵ درصد واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در افراد مسن انجام شده اما در حال حاضر شاهد جوان تر شدن سن بیماران بستری شده در بیمارستان ها هستیم.

با شدت یافتن موج چهارم همه گیری کووید-۱۹ در فرانسه، مقامات بهداشتی این کشور از کاهش سن بیماران جدید مبتلا به کرونا خبر داده و هشدار دادند، اغلب جوانانی که به ویروس کرونا مبتلا می شوند هنوز واکسینه نشده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ب. اف. ام تی وی فرانسه، «اولیویه وران»، وزیر بهداشت فرانسه با ابراز نگرانی از این که میانگین سن بیمارانی که طی هفته های اخیر به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، پنج سال کمتر شده است، خواستار آگاهی بخشی بیشتر درباره ابتلای بیشتر جوانان به این همه گیری شده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن