اخبارخارجی

آخرین پژوهش درمورد اسلام هراسی در کانادا

آوای سنت : مطالعه اخیر نشان داد که دیدگاه‌های ضداسلامی در سراسرکانادا به نسبت‌های متفاوتی وجود دارد، اما بالاترین سطح این نوع دیدگاه در استان کبک بود که در شرق این کشور واقع شده است.

بر اساس گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این مطالعه که توسط موسسه کانادایی آنگوس رید درماه جاری منتشر شد، نشان داد که بالاترین سطح اسلام هراسی دراستان کبک وجود دارد. این امر به طرق مختلف بر مسلمانان منعکس می شود و اقلیت مسلمان با خطر عدم استقبال در چندین حوزه اجتماعی روبرو هستند.

در حالی که ۳۹ درصد از کانادایی ها، به استثنای کبک،دیدگاه ها واحساساتی دارند که اسلام را نمی پسندند. این مطالعه که درباره اسلام،مسیحیت،یهودیت،سیک و هندوئیسم بود نشان داد که ۵۲ درصد کبکی ها،دیدگاه ها منفی نسبت به مسلمانان دارند.

در این پژوهش، سوالاتی در رابطه با احساس رضایت ازدین،پذیرش یا طرد افراد معتقد به این دیدگاهها یا ازدواج با آنها،یا ایجاد عبادتگاه های مخصوص آنها، و میزان راحتی هنگام کار با هر یک از این مکتب های فکری مطرح شد.

براساس این گزارش،مقایسه بین کبک وسایر نقاط کانادا تفاوت های فاحشی را نشان داد.۳۷ درصد از مردم دیدگاه های بسیار مثبتی نسبت به مسلمانان و نشانه های مذهبی و مناسک آنها داشتند،۲۷ درصد از مردم نیز به طور کلی نظرات مثبتی داشتند، اما نه در همه زمینه های مورد بررسی.

۱۶% از کانادایی های خارج از استان کبک دیدگاه های بسیار منفی درمورد اسلام و اعمال مذهبی مسلمانان داشتند،۳۰ درصد از مردم کبک دیدگاه‌های بسیار منفی و ۲۰ درصد دیدگاه‌های بسیار مثبت و ۲۵ درصد دیدگاه‌های به طور کلی مثبت داشتند، البته نه درتمام جنبه‌های مطرح‌شده توسط مطالعه.

۵۷ درصد از پاسخ دهندگان استان کبک،حمایت خود را از لایحه بحث برانگیز ممنوعیت پوشیدن نمادهای مذهبی درمحل کار دولتی اعلام کردندکه با مخالفت سازمان های مسلمان مواجه شد.

زیرا این سازمان ها معتقدندکه مسلمانان محجبه بیشترین آسیب را از این لایحه می گیرند،البته ۶۵ درصد ازکانادایی ها درسایر نقاط کشور با این لایحه مخالفت کردند وتنها ۲۵ درصد از آن حمایت کرده بودند.

استفان براون، مدیرعامل شورای ملی مسلمانان کانادا به رسانه های کانادایی گفت: این غم انگیز است،اما به گفته او برای کسی که درکبک زندگی می کند،اصلاً تعجب آور نیست.

براون افزود:این احساس خاص مردم نسبت به مسلمانان،سؤالات واقعی را درمورد علل ریشه‌ای این نوع احساسات ایجاد می‌کند.

این احساس به خاطر برخورد مستقیم مردم با مسلمانان نیست، بلکه به دلیل شنیده هایی است که درباره ما می شنوند،براون افزود که افزایش اسلام هراسی درکبک برای جامعه نتیجه معکوس خواهد داشت وجان شهروندان مسلمان را به خطر می اندازد و این برای انسجام اجتماعی،وحشتناک است.

اصل مطلب را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن