اخبارداخلی

آموزش حدود هشت هزار نفر سوادآموز در خراسان‌شمالی هدف‌گذاری شد

آوای سنت : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: هدف‌گذاری آموزشی امسال سوادآموزی استان در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال هفت هزار و ۸۰۰ نفر است.

حسین رسولی اظهار کرد: تعهد امسال در دوره سوادآموزی سه هزار نفر، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره انتقال و ۲ هزار و ۳۰۰ نفر در دوره تحکیم است که به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها پس از اخذ نمره قبولی و مدرک ارایه می‌شود.

وی افزود: هدف‌گذاری آموزشی سال گذشته سوادآموزی استان در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال ۶ هزار و ۸۱۰ نفر بود که در مجموع بیش از ۷۷ درصد آن محقق شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه در سال گذشته بدلیل فراگیری سرما و قطع گاز کلاس های سوادآموزی با تاخیر برگزار شد افزود: در صددیم تا پایان شهریور ماه سالجاری هدفگذاری سال گذشته را به ۸۰ درصد برسانیم.

رسولی تصریح کرد: ثبت‌نام دوره‌های آموزشی سوادآموزی در سطح استان از اواخر مهرماه سال جاری آغاز و تا اسفندماه امسال ادامه دارد.

۶۵۰ آموزش‌دهنده در دوره‌های سواد آموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۵۰ نفر در دوره های آموزشی سواد آموزی فعال هستند که فقط ۳۰۰ آموزش دهنده در این دوره ها نیاز استان است خاطرنشان کرد: بدلیل پراکندگی و تراکم جمعیت این امر محقق نمی شود چرا که کلاس گذاری ها باید بیش از ۱۰ نفر باشد.

رسولی تصریح کرد: در همین راستا طرح هایی از جمله سفیر سوادآموزی در مناطق مرزی استان با همکاری روحانیون منطقه و هر مدرسه یک سوادآموز برگزار می شود.

به گفته وی؛ سوادآموزان در کلاس‌های سوادآموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن، روخوانی قرآن کریم، آموزش عملی نماز، طرح کتابخوانی در کنار خانواده، کلاس مهارت‌آموزی، فنی و حرفه‌ای و مشاوره و رایانه را نیز فرا می‌گیرند.

براساس آخرین آمار سازمان نهضت سوادآموزی کشور، ۹۷.۱ درصد مردان و ۹۵ درصد زنان خراسان‌شمالی در سن ۶ تا۴۵ سال باسواد هستند.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که نیمی از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن