اخبارخارجی

ائتلاف ۴۷ مؤسسه آلمانی برای مقابله با خصومت علیه مسلمانان

آوای سنت : شورای عالی مسلمانان آلمان و شماری از نهادهای مدنی وابسته به اتحادیه «ائتلاف علیه نفرت»، طیف‌های مختلف جامعه آلمان را به مشارکت در فعالیت‌های هفته ملی مقابله با پدیده خصومت و دشمنی علیه اسلام و مسلمانان در آلمان دعوت کردند.

به نقل از وبگاه روزنامه الجزایری «الخبر»، فعالیت‌های این هفته از روز سوم تیرماه، با عنوان «جایی برای نفرت نیست» آغاز می‌شود و تا دهم تیرماه مصادف با سالروز شهادت «مروه الشربینی»، بانونی محجبه و مسلمان مصری در آلمان ادامه دارد.

اتحادیه «ائتلاف علیه نفرت» در حال حاضر از ۴۷ نهاد تشکیل شده که یک ائتلاف گسترده اجتماعی علیه خصومت با اسلام و نژادپرستی ضدمسلمانان تشکیل می‌دهد.

«عبدالصمد الیزیدی»، دبیرکل شورای عالی مسلمانان آلمان در اظهاراتی مطبوعاتی در این باره گفت: مسلمانان و مساجد به‌طور نگران‌کننده‌ای روزانه مورد حملات نژادپرستانه قرار می‌گیرند.

وی افزود: آماری که دولت آلمان در این خصوص در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر کرده، نشان می‌دهد که ۹۵۰ حمله ناشی از نفرت علیه مسلمانان ثبت شده است.

یادآور می‌شود، مروه الشربینی، بانوی محجبه مصری و پزشک داروساز ساکن آلمان بود که در تاریخ اول جولای ۲۰۰۹ میلادی هنگامی که برای رسیدگی به شکایت از «الکس دبلیو»، مرد ۲۸ ساله روس‌تبار تبعه آلمان به دادگاه تجدیدنظر درسدن کشور آلمان رفته بود،‌ مورد ضربات چاقوی این مرد قرار گرفت و به همراه جنین سه ماهه‌اش به شهادت رسید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن