اخبارخارجی

ابتکار اوکراینی ها در استفاده از باتری سیگار الکترونیکی

آوای سنت: اوکراین چگونه از سیگار الکترونیکی در جنگ خود علیه روسیه استفاده می کند؟

گزارشی از روزنامه انگلیسی ایندیپندنت منتشر شده که می گوید اوکراینی های ماهر برای انجام عملیات پهپادها در خط مقدم،از باتری های یک بار مصرف سیگارهای الکترونیکی استفاده می کنند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، ایندیپندنت این گزارش را با این جمله شروع می کند که تعداد کمی سیگار الکترونیکی را با پهپادهای مسلح مرتبط می دانند.اما در یک کارگاه شلوغ در کیف،این سیگارهای یک بار مصرف، به جدیدترین سلاح جنگی تبدیل شده اند.

در سرتاسر کشور، اوکراینی ها ابتکارات نوینی را برای حمایت و تسلیح ارتش اوکراین در برابر نیروهای روسی که تعدادشان چندین برابر بیشتر است ،به راه انداختند.

این گزارش حاکی از آن است که یک دانشجوی دکترای مهندسی، ابتکاری را برای جمع‌آوری سیگارهای الکترونیکی یکبار مصرف و بازیابی کالای ارزشمند درون آن‌ها، یعنی باتری‌های لیتیوم پلیمری، آغاز کرد.این باتری ها برای تامین انرژی سیستم های پرتاب متصل به پهپادها استفاده می شوند

این جوان ۲۶ ساله از کارگاه خود که مملو از پهپادهای نیمه ساخته و پرینترهای سه بعدی در مکانی نامعلوم در پایتخت بود، گفت:ما پس از افزایش قیمت باتری‌های لیتیومی از یک ماه پیش شروع به جمع‌آوری سیگارهای الکترونیکی کردیم.از آنجایی که اوکراین در آغاز جنگ مجبور به بستن فرودگاه های خود شد، دستیابی به مواد وارداتی به طور فزاینده ای دشوار شده است.

هزینه باتری های لیتیومی هر کدام یک دلار بود و به ۵ برابر افزایش یافت اما باتری های موجود در سیگارهای الکترونیکی به صورت رایگان تهیه می شوند و علاوه بر سازگاری با محیط زیست، می توان از آنها مجددا استفاده کرد.

این روزنامه انگلیسی گزارش داد که تیمی متشکل از ۶۰ داوطلب شروع به ساخت سامانه های پهپادی کردند که ۳۰ نفر از آنها به طور خاص روی طرح سیگار الکترونیکی کار می کنند.

در این گزارش آمده است که پهپاد ها در نبرد تعیین کننده شدند زیرا به نیروهای اوکراینی اجازه می دهند تا توپخانه را شناسایی کرده و آتش را به طور موثر هدایت کنند. این کارباعث صرفه جویی در مصرف مهمات می شود.

این پهپاد ها همچنین می‌توانند هر چیزی از بمب‌های ضدنفر گرفته تا بمب‌های کوچک را پرتاب کنند، یا تجهیزات پزشکی را به دست سربازانی که دچارجراحت می شوند،برساند.

اصل مطلب را اینجا بخوانید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن