اخبارخارجی

اتحادیه جهانی علمای مسلمان و حمایت از مسلمانان هند

آوای سنت : اتحادیه‌ی جهانی علمای مسلمان حملات پیاپی به اقلیت مسلمان در دهلی نو را محکوم کرد و از قدرت نژادپرستی در هند ابراز تأسّف نمود.
اتحادیه از کشورهای اسلامی و آزادگان جهان خواست در حمایت از اقلیت مسلمان هند نقش پررنگی داشته باشند.

دکتر علی قره داغی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان حملات پیاپی به اقلیت مسلمان هند را به شدت محکوم کرد. این حملات در مناطق شمال شرقی دهلی نو و در فاصله چند کلیومتری از محل دیدار دونالد ترامپ با ناریندرا مودی نخست‌وزیر هند صورت می‌گیرد.
حوادث اخیر نتیجه‌ی تنش‌های ناشی از اصلاح قانون شهروندی در هند است؛ این قانون نژادپرستانه مورد حمایت حزب ملی‌گرای بهاراتیا جاناتا به رهبری مودی است.

دکتر قره داغی با محکوم کردن حمله به مساجد نسبت به پیامدهای این اقدامات هشدار داد. وی خاطرنشان کرد این حملات پس از سفر رسمی ترامپ به هند و سخنرانی او در دهلی نو اتفاق می‌افتد؛ ترامپ در سخنان خود گفته بود «همه‌ی ما باید با اسلام رادیکالی مبارزه کنیم». به گفته‌ی پلیس هند این حملات تاکنون ٣٣ کشته و بیش از ٢٠٠ زخمی برجای گذاشته است.

از سوی دیگر دکتر سونیل کومار مدیر بیمارستان تیغ بهادور تصریح کرد همه‌ی قربانیان بر اثر تیراندازی خشونت‌های دو روز گذشته کشته شده‌اند.
قره داغی تأکید کرد موضع اتحادیه همواره بر مخالفت با خشونت و ترور و نژادپرستی ثابت بوده است؛ این اعمال، تروریستی و منفور و مصداق نژادپرستی هستند و ادامه‌ی آن به زیان همگان است. این حوادث می‌تواند پیامدهای ناگواری داشته باشد و انسجام ملت‌ها را از هم بپاشد.

دبیرکل اتحادیه همچنین با تأکید بر حرمت خون انسان‌ها، خاطرنشان کرد بر اساس شرائع آسمانی و قوانین بین‌المللی تعدّی به جان انسان‌ها به هیچ وجه جایز نیست. قره داغی از کشورهای اسلامی و جامعه‌ی جهانی خواست در راستای رویارویی با پدیده‌ی تروریسم با اشکال گوناگون آن از جمله تروریسم دولتی و خشونت بر ضدّ مسلمانان تلاش کنند و از همه‌ی طرف‌ها خواست برای حمایت از اقلیت‌ مسلمان در هند اقدامات علمی انجام دهند.

منبع : اصلاح‌وب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن