اخبارخارجی

اتحادیه علمای مسلمان:اتحاد با اسرائیل حرام است

واکنش تند اتحادیه علما به عادی سازی مناسبات اعراب و اسرائیل

آوای سنت : اتحادیه جهانی علمای مسلمان روز شنبه آنچه را برخی از کشورهای عربی تحت عنوان ائتلاف‌ها و گام‌های عملی با اسرائیل انجام داده‌اند، محکوم کرد و آنها را شرعا حرام دانست.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،اتحادیه جهانی در بیانیه‌ای که به امضای علی القره داغی دبیرکل آن رسیده است، اعلام کرد: آنچه کشورهایی مانند امارات و مراکش در ائتلاف با رژیم اشغالگر صهیونیستی انجام می‌دهند، شرعاً محکوم و حرام است.

این بیانیه می افزاید: این ائتلاف ها و گام های عملی با دولت اشغالگر خیانت به حقوق ملت فلسطین تلقی می شود.این بیانیه چند روز پس از آن صادر شد که مراکش در جریان دیدار بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل از رباط در سه شنبه و پنجشنبه گذشته، دو توافقنامه را با اسرائیل در زمینه های نظامی امضا کرد.دولت امارات نیز پس از عادی سازی روابط دو طرف در اواخر سال گذشته، چندین قرارداد با تل آویو در زمینه های مختلف منعقد کرده است.

اتحادیه بین‌المللی علمای مسلمان با تایید موضع همیشگی خود در قبال مسجد الاقصی، قدس و فلسطین گفت: این اتحادیه با اشغالگری و عادی‌سازی روابط با اسرائیل از سوی هر کشور یا گروهی باشد مخالف است

در این بیانیه آمده است که  این اتحادیه در گذشته نیز بیانیه‌های متعددی در محکومیت عادی‌سازی با اشغالگران قدس، مسجدالاقصی و فلسطین صادر کرده و کنفرانس‌ها و سمینارهای متعددی را برای تأیید اولویت این موضوع و حرام بودن عادی‌سازی برگزار کرده  و معتقد است عادی سازی یک خیانت بزرگ به مساله اول جهان اسلام ما است

اتحادیه خواستار آن شد که تمام تلاش های مادی و معنوی برای آزادسازی تمام سرزمین های اشغالی به ویژه الاقصی و قدس شریف انجام شود.

در سال ۲۰۲۰ چهار کشور عربی، یعنی امارات، مراکش، بحرین و سودان، توافقنامه هایی را برای عادی سازی روابط با اسرائیل امضا کردند تا از میان ۲۲ کشور عربی به مصر و اردن بپیوندند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن