اخبارخارجی

اتحادیه علمای مسلمان: رئیس اسقف های یونان از مسلمانان عذرخواهی کند

آوای سنت : اتحادیه جهانی علمای مسلمان از رئیس اسقف های یونان خواست به خاطر اظهارات موهنش از اسلام و مسلمانان عذرخواهی رسمی کند.
به نقل از الجزیره، اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه ای اظهارات موهن « ایرونیموس» رئیس اسقف های یونان به اسلام را محکوم و خواستار عذرخواهی رسمی وی از اسلام و مسلمانان شد.

در این بیانیه آمده است: اظهارات اسقف های یونان به جوامع بشری خدمت نمی کند. این اظهارات ناشی از یک کینه پنهان است و جهل وی را نسبت به اسلام نشان می دهد که جهل مرکب است.

این اتحادیه اعلام کرد: اسلام تاکید دارد که یک مسلمان باید زندگی و اعمال خود را با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز کند تا سایه رحمت خداوند بر همه چیز افکنده شود. به همین دلیل قرآن با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز می شود و اولین سوره به خواندن و شأن انسان اختصاص دارد.

در این بیانیه آمده است: اسلام نخستین قانون همزیستی بین مسلمانان و سایر پیروان ادیان را وضع کرده است. نه تنها  آزادی عبادی همه مردم را مجاز می داند، بلکه از دارایی های آنها محافظت می کند.

ایرونیموس در یک مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اپن تی وی» علیه اسلام و مسلمانان گفت: اسلام یک دین نیست، بلکه یک حزب سیاسی است. پیروان دین اسلام، مردان جنگ و  توسعه طلبی هستند. این از ویژگی های اسلام است.

اظهارات توهین آمیز رئیس اسقف های یونان علیه اسلام خشم مسلمانان را برانگیخته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن