اخبارداخلی

اجرای طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی در کردستان آغاز شد

آوای سنت : مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مرحله جدید طرح کالا برگ الکترونیکی با عنوان “طرح فجرانه” در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوارهای یارانه بگیر برای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی استان آغاز شد.

فرزاد پیشکاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی در کردستان از ۱۷ بهمن آغاز شده و تا سه ماه ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در قالب این طرح همه خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم، ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال اعتبار بسته تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از اجرای طرح امنیت غذایی برای کودک دچار سوءتغذیه خبر داد و افزود: برای کودکان پنج دهک اول ماهانه ۱۰ میلیون ریال و برای دهک درآمدی ۶ و هفت، ماهانه ۶ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در استان ۲ هزار و ۴۰۵ خانوار در این طرح شناسایی و این مبالغ به آنان پرداخت شده است‌.

پیشکاری ادامه داد: دهک‌های یک تا هفت مشمول اعتبار جدید هستند و یارانه بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح کالابرگ الکترونیکی نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره مندی از این حمایت تشویقی دولت اقدام کنند.

وی با اشاره به خرید چهار هزار میلیارد ریالی کردستانی ها از طریق کالابرگ الکترونیکی، یادآور شد: در این راستا، ۱۰۴ هزار خانوار در استان ۳۰۷ هزار تراکنش موفق داشته اند.

طرح کالابرگ الکترونیکی طرحی است که دولت با هدف حمایت از معیشت خانوارها و حفظ سلامت غذایی افراد به اجرا درآورده و در صورت مدیریت صحیح پیش‌بینی می‌شود که بخش اعظمی از تورم موجود از طریق این طرح کنترل شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن