اخبارخارجی

احداث مهد کودک در مسجدالنبی(ص)

آوای سنت : ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) قصد دارد با هدف ایجاد فضای معنوی، مکانی مناسب برای کودکان ایجاد کند که مجهز به وسایل آموزشی و سرگرمی باشد.

به نقل از «الخلیج آنلاین»، ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) قصد دارد با شرکت های متخصص در زمینه پیمانکاری عمومی ساخت و ساز برای اجرای پروژه ای با هدف ایجاد مهد کودک در مسجد النبی در مدینه منوره قرارداد ببندد.

شاهزاده فیصل بن سلمان، امیر منطقه مدینه منوره در ژوئیه ۲۰۱۵پژوهشی را انجام داد و در آن متوجه شد که تعداد زیاد کودکان خردسال بین ۴ تا ۸ سال در مصلاهای مسجد النبی، باعث افزایش صدای گریه می شود.

به گزارش روزنامه سعودی الوطن، علا الدین عادل الفی، از خادم مؤسسه تحقیقات حج و عمره در حرمین شریفین توضیح داد که این مطالعه نشان داد برای ایجاد فضای معنوی برای زائران مسجد النبی بهتر است مکانی مناسب برای کودکان فراهم کرد.

وی افزود: به همین منظوری مهد کودکی با امکانات دارای فضای بازی مجهز به وسایل آموزشی و سرگرمی در مسجد النبی(ص) بنا می شود.

در سال ۲۰۱۹، این پروژه با راه اندازی طرح داوطلبانه «خدم» در بخش بانوان مسجد النبی آغاز شد.

عزیزه الحربی، مدیر اداره کل روابط، رسانه و ارتباطات بانوان در این باره گفت: این طرح با هدف کمک به ارائه کمک های معنوی به خانم های زائر از مسجد النبی با ایجاد مکانی ویژه برای حضور دختران ایجاد شد.

این مکان توسط تعدادی ناظر و داوطلب و زیر نظر مستقیم اداره ارشاد بانوان اداره می شود تا بازدیدکنندگان بتوانند عبادت خود را با سهولت انجام دهند و از حضور کودکان در وسط صف زنان بکاهند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن