اخبارخارجی

ادامه اعتراضات مردمی در عراق

بغداد و ناصریه کانون ناآرامیها

آوای سنت : ۲۹ امین روز اعتراضات پیاپی عراقی‌ها علیه فساد و ناکارآمدی در برخی شهرهای این کشور روز جمعه نیز برگزار شد و بغداد و شهر الناصریه در استان «ذی قار» شاهد تظاهرات بود.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، پیش از ظهر دیروز کانون تجمعات در بغداد در نزدیکی پل «الاحرار» در مرکز این شهر بود و طبق آخرین آمار ۴۰ نفر در پی شلیک گاز اشک آور از سوی نیروهای امنیتی حالت خفگی به آنها دست داده و راهی بیمارستان شدند.

تا کنون هیچ کدام از منابع رسمی عراقی خبری از کشته یا زخمی شدن معترضی را اعلام یا تأیید نکرده، اما خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود مدعی کشته شدن دو نفر و مجروحیت ۲۲ تن شده است. به ادعای این خبرگزاری یکی از معترضین به ضرب گلوله و دیگری بر اثر اصابت گاز اشک آور به سر او جان خود را از دست داده است.

در میدان «التحریر» بغداد نیز صدها معترض در بعد از ظهر دیروز (جمعه)تجمع کردند و به گفته منابع عراقی جمعیت در حال افزایش است.

در استان ذی قار در جنوب عراق نیز، معترضین جاده «ناصریه» را مسدود کردند و نیروهای امنیتی نیز تلاش کردند تا مسیر را باز کرده و معترضان را متفرق کنند. در پی درگیری‌ها میان معترضین و نیروهای امنیتی، «حیدر سلمان» فرماندار ناحیه «الفضله» در استان ذی قار نیز ظهر دیروز استعفای خود را اعلام کرد.

در منطقه «قلعه سکر» در این استان نیز معترضان پل منتهی به چاه نفتی «الغراف» را مسدود کردند و در پی ورود نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها، درگیر شدند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن