اخبارخارجی
موضوعات داغ

ادامه جنایات چین بر علیه مسلمانان اویغور

 آوای سنت : یک منطقه مسلمان نشین در چین دارای بالاترین نرخ دستگیری در جهان است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکایی گزارش داد داده‌هایی به دست آورده است که نشان می‌دهد منطقه کوناشهیر در سین کیانگ، که دارای بیشترین ساکنان مسلمان است،بالاترین نرخ دستگیری را در جهان دارد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،یک پایگاه اطلاع رسانی، اسامی هزاران زندانی از اقلیت مسلمان اویغور ساکن در منطقه کوناشهیر چین را نشان داد که از هر ۲۵ نفر یک نفر به اتهام تروریسم به زندان محکوم شده است.این آژانس خبری می گوید که این نرخ دستگیری، بالاترین نرخ دستگیری جهان برای جمعیت یک منطقه خاص است.

بر اساس داده های به دست آمده توسط آسوشیتدپرس، در سال های اخیر بیش از ۱۰۰۰۰ اویغور از منطقه کوناشهیردستگیر شده اند.این دستگیری ها به عنوان بخشی از سرکوبی هاست که مقامات چینی علیه این اقلیت مسلمان در عملیاتی که آنها آن را جنگ با تروریسم توصیف می کنند، آغاز کردند.

بیش از ۲۶۷۰۰۰ اویغور در کوناشهیر در جنوب سین کیانگ زندگی می کنند. لیست فاش شده نشان می دهد که مجازات های حبس در سراسر استان از دو تا ۲۵ سال با میانگین ۹ سال متغیر است.

از سال ۱۹۴۹، پکن بر قلمرو ترکستان شرقی که خانه اقلیت ترک مسلمان اویغور است،تسلط یافته و آن را سین کیانگ به معنای مرز جدید نامیده است.طبق آمار رسمی، ۳۰ میلیون مسلمان در چین زندگی می کنند که ۲۳ میلیون نفر از آنها اویغور هستند.از سال ۲۰۰۹ این منطقه با اکثریت مسلمان شاهد خشونت های خونین بوده و بر اساس آمارهای رسمی، حدود ۲۰۰ نفر کشته شده اند.

از آن تاریخ، پکن نیروهای ارتش خود را در منطقه مستقر کرده است، به ویژه پس از تشدید تنش بین ملیت های چینی” هان” و “اویغور” ترک به ویژه در شهرهای ارومچی، کاشغر، خاتن و تورفان، که اویغورها درآنها اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود در مورد حقوق بشر برای سال ۲۰۱۸ در ماه مارس گذشته اعلام کرد که چین،مسلمانان را با هدف محو هویت مذهبی و قومی در بازداشتگاه‌ها نگه می‌دارد.اما دولت چین می گوید این مراکز که جامعه بین المللی آنها را اردوگاه های کار اجباری می نامد، مراکز آموزش حرفه ای هستند که با هدف پاکسازی ذهن افراد از ایده های افراطی تاسیس شده اند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن