اخبارخارجی

اروپا نگران مهاجرت صنعت

آوای سنت : سرگئی مانوکوف در مورد وسوسه ایالات متحده برای انتقال صنایع از قاره کهن به آمریکا نوشت

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، در این مقاله آمده است:بحران انرژی یک آزمون جدی برای قدرت اقتصاد اروپا بود.قیمت سرسام آورگاز در سال ۲۰۲۲ به رقابت پذیری صنایع اروپایی آسیب رساند و آنها را مجبور کرد به دنبال شرایط کاری بهتر باشند.همزمان با این بحران،در آن سوی اقیانوس اطلس،قانون ضد تورم تصویب شدکه شامل یارانه های سخاوتمندانه برای شرکت هایی است که مایل به توسعه اقتصاد سبز هستند.

این قانون روابط بین واشنگتن و بروکسل را پیچیده کرد.زیرا در آن وسوسه هایی برای سوق دادن تجارت اروپایی به سوی مهاجرت به آمریکا دیده می شد.

بحران انرژی به ویژه درصنایع انرژی بر شدید بود،برخی از صنایع تولید شیشه،فلزات،مواد شیمیایی، کود،کاغذ،سرامیک وسیمان که ۸ میلیون نفر در آن مشغول به کار هستند،در اوج بحران با صدای بلند نقل مکان خود را به ایالات متحده اعلام کردند وحتی شروع به انتقال تولید به آن سوی اقیانوس اطلس کردند.

در نتیجه،بسیاری از جمله رهبران اروپایی شروع به صحبت در مورد خروج از اروپا کردند که این به معنای فروپاشی صنعت اروپاست.روزنامه پولیتیکو نوشت که مقابله با این خطر یکی از اولویت های بروکسل در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

در نشست سران اتحادیه اروپا دردسامبر،رهبران اروپایی گفتند که به خوبی از پیچیدگی وضعیت آگاه هستند و ازکمیسیون اروپا خواستند که سریعا اقداماتی را برای مبارزه با بحران انرژی و رقابت پذیری که اقتصاد اروپا را تضعیف می کند،اتخاذ کند.

این موضوع در دستور کار نشست سران اتحادیه اروپا که قرار است در ۹ تا ۱۰ فوریه برگزار شود، قرار خواهد گرفت.اما این روند به دلیل اختلافات فراوان بین اعضای اتحادیه اروپا،دشوار وپیچیده خواهد بود.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن