اخبارداخلی

از فرصت های طلایی ماه رمضان استفاده بهینه نماییم

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت سراوان طی بیاناتی بر آمادگی و برنامه ریزی مومنین برای استقبال از ماه مبارک رمضان و همچنین دستگیری از نیازمندان در شرایط بحرانی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، مولانا عبدالصمد ساداتی در سخنانی به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: درآستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم. خدای متعال ماه مبارک رمضان را منبع پرفیض و لامتناهی از هدایت و بخشش و عفو قرار داده، بطوریکه این ماه را برای نزول قرآن انتخاب فرمود. آخرین پیام خداوند قرآن کریم که بر تمام کتب آسمانی سابق فضیلت و برتری دارد از لوح محفوظ بر شخصیتی نازل شد که نبی خاتم محمد مصطفی صلی الله علیه واله و سلم که بر تمام انبیا و رسول برتری دارد.

وی ماه روزه را سعادت بزرگی برای امت مسلمان خواند و افزود: همه مسلمین باید از فیوضات و برکات و خیرات قرآن کریم در این ماه نورانی بهره کافی ببرند. آنچه را که باید در آستانه ورود به این ماه انجام داد، پاک کردن خود از گناهان و رجوع به باریتعالی، پاک کردن مال از رزائل و چرک با پرداختن زکات، تلاوت زیاد قرآن کریم، پرهیز از گناه و معصیت و نافرمانی، همزیستی مسالمت آمیز بدون اذیت و آزار مردم و پرهیز از ظلم در معاملات، پرهیز از دروغ و غیبت هستند.

مدیر حوزه علمیه دارالعلوم سراوان هدف از عبادات و ترک منکرات را تزکیه نفس، قرب به خداوند و نجات اخروی دانسته و تاکید کرد: ماه مبارک رمضان یکی از فرصتها و موقعیت های ویژه تزکیه نفس و پاکیزگی روح از آلودگی های گناه و معصیت است که موجب فلاح و رستگاری می شود.

مولانا ساداتی بیان نمود: برای تزکیه و طهارت نفس، روزه گرفتن تاثیر بسزایی دارد ، در روایتی آنحضرت صلی الله علیه و آله وسلم فرمود، برای هر چیز پاک کننده است و پاک کننده بدن انسان روزه است، همان طور که با پرداخت زکات مال پاک می شود و بیمه می گردد، روزه جسم و روح انسان را پاک می کند، صحت روحی و روانی حاصل می شود و خوشنودی پروردگار یکتا را فراهم می آورد.

امام جمعه اهلسنت سراوان متذکر شد: اما کدام روزه تاثیر گذار است؟ مسلما روزه ای که تمام اعضا و جوارح در حالت روزه باشند. فقط ترک خوردن و نوشیدن بدون توجه به آنچه مقتضای روزه است تاثیر مفیدی در زندگی نخواهد داشت.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی با اشاره به فراگیر شدن بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: اکنون که با بحران بزرگ مواجه هستیم، در این شرایط نیاز بیشتر به الله متعال است که با ترک محرمات و انجام عبادات خود را از انواع گناهان پاک نمود، مال نیز باید حلال و پاک باشد و حق آن را می بایست ادا کرد.
نبی اکرم فرمایش می کند، اموال خود را با پرداخت زکات بیمه و حفاظت کنید و بیماران خود را با دادن صدقه مداوا نمایید و بلاها و حوادث را با دعا از خود دور کنید. در شرایط کنونی دولت و اغنیا نباید نیازمندان را فراموش کنند و این حقی است که خدای متعال بر دوش ما گذاشته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن